|
|
|
|---|---|
Njuren |
Tjena! Ni som köpt ny eller begagnad bil på BMW i sverige, fick ni någon rabatt direkt?Om inte kunde ni förhandla ner priset? Är det lättare att förhandla på mindre orter tro? Fick ett prisförslag på en 116 med advantage-paket,farthållare och sollucka för 215000kr men har för mig att det var ngn form av kampanj på adv paketet. Det var i malmö. BMW - i nöd och lust? |
Njuren |
ingen? BMW - i nöd och lust? |
|
Klagade på att jag fick för dåligt betalt. Då fick jag maxrabatt... |
|
|
Det är ju lite svårt att verkligen fastställa bilen pris när man blandar in en bytesbil. Men när det i augusti köptes ny 316i sedan blev prislappen 220.000 istället för listpriset på lite drygt 256000. Fick ett okej värde på den Polo 1.4 16V Trendline vi bytte in. |
|
|
På BMW i Malmö vägrade de att pruta en spänn på deras E46 320 Touring STCC edition (K-pkt, M-sport pkt, 18-tums M135 fälgar) som de fortfarande har i lager. De säljer ut dessa för 299kkr om jag inte minns fel. Dessutom ville de inte ha inbyte heller vid en affär och vinterdäck gick inte heller att få med i priset, inte ens till deras inköpspris! 3.95% ränta via BMW Finans var enda lockbetet säljaren kunde få till, något som jag ändå inte var intresserad av... Visst är 299kkr ett bra pris om man betänker all den utrustning som ingår men samtidigt är modellen på utgång. Undrar vem som köper utgående ny bil privat utan inbyte eller prutning och sedan känner sig nöjd med affären när han rullar ur bilfirman?? Bättre gick det för farsan när han var intresserad av en ny E60 530iA. Gick att pruta 7% inkl inbyte. På begagnat kan brukar prutmånen ligga på ca 5-7% som max enl min erfarenhet. Några skillnader på större orter och landsbygd har jag inte märkt. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
| Köpte en E36 325iA -94 förra året på firma i Stockholm som annonserade ut den för 69 000 kr. Efter två dagars förhandling köpte jag den för 57 000 kr, och fick då vinterdäck på alu-fälg och polering av lack på köpet. Jag blev nöjd! | |
|
Bäst rabatt kan man få på en bil som stått länge i hallen. En nyinkommen het modell är näst intill omöjlig att få rabatt på. Jag skulle tro att E46:or som stått länge i hallarna är ganska snart lättprutade, när E90 börjar bli en vanlig syn på vägarna. Det finns en svensksåld Audi A8 -99 hos en bilhandlare i Umeå, begärt pris är 298.000 kr ... skulle man bjuda runt 200.000 rent för den är jag rätt säker på att det blir affär, den har nämligen stått där sedan maj 2003. |
|
|
En annan BMW med rejäl prutmån borde vara den stackars svensksålda 523i -98 med 12kmil som stått hos Scanauto (Mazda) i Malmö sedan åtminstone tre år tillbaka! De begärde 169kkr för den i början av 2002, för att sedan succesivt sänka den med 10kkr/år. Numera begär de 139kkr för den vilket fortfarande är rena skämtpriset för en E39 av den årsmodellen. Jag undrar hur länge den bilen kommer att stå kvar... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Scanauto finns dom fortfarande?? eller åkte E39an med till Hedbergs längre ner på Lundavägen?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Priset på E39an måste vara ett klipp!!! För ingen annonserar medvetet för höga begpriser väl? Jämför gärna med denna...:) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.