|
|
|
|---|---|
|
Jag har en fråga! Jag har precis sänkt min bil. När jag skulle göra en hjulinställning på den hos Däckia så vad det ett stag som var krökt, som jag måste byta innan dom kan göra nåt. Men jag vet inte vad staget heter. Det är ett rakt stag som sitter i bakvagnen och är ca 40 cm långt. Det går från hjulet och snett upp. Svårt att förklara iom att jag inte vet vad alla andra delar heter. Tror att staget var två paralella delar, men är inte säker. Kan nån ha nån aning om vad jag menar för något! | |
|
Finns delen du söker med här? Länk Diesel-räsern /Rickard |
|
|
skulle gissa på att Grimm syftar på 7an på bilden! som du ser på bilden så sitter excenterbulten med bricka och mutter igenom dett stag som håller spindeln och som man justerar med...är detta staget krökt som du säger så blir ju geometrin fel och man kan inte justera.. kallas wishbone i etk, vet inget bra svenskt ord :) MVH Johan K |
|
|
Ja, det ser ut att vara den delen. Wishbone...måste ta reda på vad det heter på svenska. Tack Tarzan och BMWfreaken!! |
|
|
Delen du söker heter på svenska "knäledsanordning nedre" enl. BMW och har nr. 33 32 1 092 237. Ser ungefär ut som en stor pinsett. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Ska tillägga att det nummer jag angav va för vänster sida till E36 -97. Möjligt att det nummert ej stämmer till din. Men namnet är ju det samma iaf. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.