|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 1998 års BMW 523i E39. Idag när jag skulle åka iväg såg jag att knappen för att ställa in ryggstödslutningen (bakersta spaken, jag har manuell inställning) inte hade gått ner i sitt "nedersta" läge, utan satt kvar en bit upp. Så nu går det inte att justera stolen annat än i längdled, eftersom ryggstödsspaken "spärrar" höjdinställningen på samma gång! Vad ska jag göra? Är det nån spärr som släppt eller? MVH Henke | |
|
Hmm, klurigt. På min 520 -97 (E39) sitter också ryggstödsspaken en bit ovanför bottenläget, och inget våld i världen kan trycka ner den. Dock kan jag justera höjden på sätet som vanligt. Verkar vara en svag punkt på dessa bilar. /Hans |
|
|
Mitt råd är att Du byter justerbeslaget, dvs hela den del som justerar Ditt säte,jag har gjort detta och vill minnas att justerdelen kostade mig ngr hundringar och då gjorde BMW i Skövde den saken åt mig i samband med service. Det var problem med de första, täcklisten gick av och i samband med byte av detta rekommenderades att även justerbeslaget byttes, på senare modeller var det lite omgjorda. NoFear <¤¤00¤¤> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.