AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
931

Hur ta bort hatthyllan för att komma åt högtalarna? E36

Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Vill byta högtalarna bak men jag får inte bort hatthyllan.
Lyckas inte att ta bort nackstöden vill inte bryta för mycke med tanke på att grejorna kan gå sönder.

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
WG
155
WGiant
535 -92
Är det en E36 du har? Isåfall behöver du ju inte bort med hyllan utan endast högtalargallerna och där sitter högtalarlådorna i 2 skruvar..

Bilen: Länk
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Det är en E36 323 97a som det gäller.
Är det bara att dra upp gallren?
Kände på gallren här om dagen men jag vågade inte pressa för hårdt , inga skruvar som håller gallret.
Vad är det för storlek på högtalarna?

Kan tyvärr inte kolla det nu för en kompis lånade bilen över helgen :-(

Stort tack för ditt snabba svar synd att jag bara kommer med flera frågor.

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Dra högtalargallret lite bakåt och sen ska det bara vara att dra dem uppåt. Sitter inga skruvar i gallret.

Högtalarna är 4" + diskant.

Högtalarna sitter i små svarta plastlådor som sitter fast i ett par skruvar i hatthylleplåten. Inga problem att få loss dem om du har en kort mejsel.

MVH
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
jaha, då lånar jag denna tråd!...

Eftersom trådens topic var så bra och passande!

jag ska nämligen ta bort hatthyllan, för den ska jag klä in i läder!...Så någon som vet hur man får bort den utan att skada den?...

Tack tack!
Om du ska ta bort hela hatthyllan så bör du lossa "klädslen/plasten" på stolparna som går ner till hatthyllan, dessa sitter i clips dra försiktigt rakt ut, sen sitter det clips i bakkant + expanderpluggarna i framkant på hatthyllan. Nack stöden drar du rakt upp och pillar sedan bort sprintarna 2st per nackstöd. Sen är det bara att lirka loss den.
Har precis klätt om min i trunkliner tyg men ska klä om det i svart vinyl istället.
Ett hett tips är att köpa DLS spraylim när du ska fästa mattan, funkar kalas och är jätte lätt att forma tyget med.

MVH
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Tusen tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.