AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
937

Många M-modeller på Nightliner Treffen 2005, München AP

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hörde att det skulle vara en träff på Münchens flygplats. Tänkte att det inte skulle vara så mycket folk så jag åkte lite senare än vad jag hade tänkt. Precis efter att jag hade valt motorvägen som går upp mot flygplatsen så blev det plötsligt fullt med stylade bilar samt bilar som kom och körde ganska fort. Först tänkte jag att det är ju lördag och tyskarna tar säkert ut sina bilar på en sväng, men det var så otroligt mycket så det verkade inte sannolikt. Jag började nära mig flygplatsen och det blev genast köbildning. Jaha.... Stod och vänta på tomgång, inte en bil rörde sig. Kollar ut på högersidan vid BMW Fahrertraining. Parkeringen mittemot var full med bilar. Oj, träffen var nog lite större än vad jag hade trott. Jag hade räknat med några M3 E36, M3 E46 och ett par M5 E34. Nej, det var mycket värre. Det var massor! Det var mycket BMW, men också många andra märken. Såg att Compacten och E46 Cabrion började svänga för att ta ut i ytterfältet. Tänkte att de kanske vet en snabbare väg. Jag följde efter dem och mycket riktigt så blev kön mycket mindre, eftersom vi kom in från baksidan. Några poliser vinkade fram oss och sedan var det bara att betala de 15 EURO som det kostade.

Efter mycket trängsel för att få parkeringsplats så kunde jag äntligen gå ur bilen för att se vad som fanns. Hittade ett antal M5 E34, samt en hel bunt av M3 E46. Ett par M5 E39 och några M3 E46. En av de M3 E46:orna ställde dessutom upp i en ljudtävling. Det lät på ganska bra i den!

När jag hade gått runt och tittat igenom allt så kände jag att benen verkligen värkte. Slog mig ner i bilen och tittade lite i papperna som jag fick när jag blev insläppt. Efter ett par minuter så kommer det en och klackar på rutan och vill prata med mig. Det visar sig att han har en M5 3,8. Fjordgråmetallic! Det var otroligt fin och väldigt bra originalskick. Han pratade i stort sett hela tiden och att han inte förstod hur folk kunde "häcka" ner M5 E34:orna med en massa konstiga och för stora fälgar. Han var verkligen en riktig originalfantast! Han hade med sig lite folk som också var väldigt trevliga. Han kollade dessutom igenom min bil i detalj kring utrustning etc.

Fick sedan reda på att han arbetade på BMW, avdelningen för utveckling av växellådor. Får man några problem med växellådan så vet man var man ska vända sig. Han ville dessutom att jag skulle komma på fler träffar i sommar. Kunde inte tacka nej till ett sådant erbjudande.

Jag kollade igenom hans M5 3,8. Han hade samma inredning som jag har, dvs. ljus silvergrå. Den hade inte gått så mycket. Har för mig att ha sa kring 140.000 km. Min har gått mellan 22-23.000 mil och det var något som han blev imponerad av. Han undrade då om det var motorn från fabrik, vilket där är. Han sa dessutom att han inte kör något hårt alls förrän den är minst 90 grader. "Oftast ligger jag i högerfilen, men om jag vill så kan jag gasa fullt. Jag vet att det finns kraft". Det sitter också ett chip inmonterat som säljaren sa skulle ge så det blev 370 hk, men det ville han inte tro på och sa att han alltid säger 340 hk. Det har ju visat sig att man kan förlora med trimchip.

Vi pratade ett tag till sedan så skulle de ge sig av och likaså jag. Träffen blev ändå lyckad, trots att det inte bara var BMW. Den höll dock på till 02.00 (slutade för 40 minuter sedan). Jag var trots allt redan nöjd!

Tog lite bilder som möjligtvis någon vill se. Finns fler bilder, men kamerans batteri strejkade, men 37 stycken finns på följande länk i alla fall. Smaken var väldigt blandad, men jag tog på lite allt av varje. Fanns dock mer att fota, men det blev mörkt och bilderna blir inte lika bra då (tyvärr).

Kommentera gärna bilderna!

Länk

//Schnitzer

La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Fasen, man skulle vart med hör jag! ;)

Trevliga bilder!

www.streetcars.se
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Nice! Det fanns ju en och annan bil man skulle kunna tänka sig...

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Oj Schnitzer, du är överallt i sommar;) Fina bilder. Antar att den gråa M5an med vit läder som var helt original, men med M-Tecnik speglar tillhör den snubbe du pratade med... Röda bromsok dock:)
Åk förbi BMWs museum i Munchen om du har tid. Så vi får lite bilder:)

Micke K. Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
b97_knl: Ja, det gäller att passa på och se sig lite om. Ja precis, det var han som jag pratade med. Blir kanske en sväng dit. Jag var där för några år sedan. Undra om de har fått in något nytt.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
För de som har hängt på mobile ofta har säkert sett hans M5 3,8 till salu. Den har funnits där det fanns bl.a. en M5 20 Jahre Motorsport och en M5 Winkelhock.

Detta är handlaren: Länk

//Schnitzer

uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
The page cannot be found
:(
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
uffe12a:

Jag har tagit bort den sidan, men träffbilderna kommer att komma upp på en ny sida inom en snar framtid. Ska försöka komma ihåg att skriva det i det här inlägget när bilderna är uppe.

//Schnitzer
Jag vil lse bilder :(
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Gustav:

Hoppas att få upp den nya sidan snart :)

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.