|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla BMW-tokar :-) Skaffade igår en 325iM -89 som var i hyffsat skick och rullat 20 000mil. Hur som helst, när jag kör sakta så det är tyst i bilen och man motorbromsar så hör jag "klock-klock-klock-klock" i varierande fart beroende på hur snabbt bilen rullar. Trycker jag på bromsen försvinner ljudet omedelbart. Låter som om det skulle komma från vänster bak. Har ni några förslag på vad det kan vara? :) Tack //Mattias | |
Rette |
kan vara bakaxeln som sitter löst |
|
Fast det upphör ju att "klocka" när man bromsar. Det är inte det klassiska bakaxelklonket som verkar finnas på många äldre bmw:s utan detta ljud låter med jämna intervaller. //Mattias |
|
|
Jag skulle tippa på att det är det klassiska klonket. Det uppstår om man kör sakta och gasar iväg på 2:an t ex. Eller motorbromsar i låga farter. När man släpper gasen i låga farter. Vid växlingar. Osv osv. Men jag har lärt mig att leva med det och kör numer utan att klonk ens uppstår. mvh |
|
|
Hmm.. Har haft en 320 -85 förut och på den klonkar bakaxeln. Men på denna 325:a låter det annorlunda, lite svårt att förklara hehe Man kan nästan säga att det "tickar" högt bakifrån, precis som att något sitter löst. kan det vara något med bromsarna? //Mattias |
|
|
Var ute och testkörde lite i dag. När man precis startat bilen (kall?) så tickar det inget. Men när man har kört en stund, nån eller några minuter, så börjar detta ljud uppenbara sig mer och mer.. Är fortfarande lite lur om det kan vara bromsarna? Enligt förra ägaren hade han bytt skivor och belägg runt om nyligen, och ibland kan ABS-lampan tändas på bilen fast man står still... Uppskattar verkligen svar då jag helst undviker att lämna in den på BMW-verkstad :/ //Mattias |
|
|
Jag gissar på att bromsoket bak kärvar lite :P MVH Johan - www.compello.se |
|
|
Bakhjulslager? /// Gunnar E. |
|
|
Det var bromsoket som tjärvade lite. Fixade det i förrgår så nu rullar den tyst och fint igen :) //Mattias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.