AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
663

Knackande ljud vid hög fart?

Micke992
Hallå alla BMW-älskare!!
Tidigare idag, vi kan säga "att det var på bana", eftersom man inte får köra fortare än 110, ehum, så när jag tröck till lite på gasen och närmade mig 180-190 så knackade det till rejält i vänster framhjul och det följdes av ett bultande som höll i sig till jag kom ner i dryga 150, då släppte det. Trodde först något från "banan" hade orsakat det. Så något senare provade jag igen och då återkom knackandet i ungefär samma hastighet och försvann lika snabbt nere i 140-150. Lyssnade senare i lägre hastigheter men kunde inte då höra någonting som knackade. Tittade sedan runt vid hjulet men kunde inte se något skumt då.

Mycket tacksam för tips då man helst vill slippa missöden i de hastigheterna.

Micke992
Be
96
Bearcat
730iA -91, 300C -09, Jeep GC -93
Obalans i hjulet? Har du regummerat så kan det vara slitbanan som är på väg att släppa från stommen (Har hänt mig 2 ggr de senaste åren och det yttrar sig i mycket märkliga fenomen, luft pressas in mellan lagren i däcket)

Bussningarna?
Micke992
Nej! Jag har inte regumerat, däcken är bara några veckor gamla och jag kör med Bridgestone ER 300 som inte direkt ska vara några skräpdäck. Ska klara 240 km/h. Själva knackandet fortsatte intensivt när jag bromsade och så fort jag släppte bromsen i cirka 150 så upphörde det, knepigt nog, nåt lager kanske, fast det låter långsökt.

Micke992
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Micke,
Lite off topic här. Hur upplever du bridgestonedäcken? Jag funderar på att införskaffa sånna. Är dom tysta, spårar dom nått?

mvh
Erik

Min: Länk
Micke992
Hittils så har de varit helt suveräna. Chefen på stället jag köpte dom hade likadana och rekommenderade dom varmt. Jag är inte besviken och kan rekommendera dig de däcken. De är riktigt tysta och spårar perfekt. Ett bra köp helt enkelt!!

Micke992
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.