AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.487

Solfilm monterat av MrCap

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Var på MrCap idag och fick prisuppgift på montering av solfilm inklusive moms för 625:- (bilens sidorutor på båda sidor / Z3 Roadster). Låter billigt tycker jag, någon som har erfarenheter av MrCap's solfilm?

roadZter
518i slow mobil
Bara ett tips, går ej att besiktiga med tonade förar rutor, tror jag..... MRCap e mycket bra enligt min erfarenhet.....

E28 är en bra hållbar bil!
Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
det finns en lag på att du får ha en viss del tonng på rutorna har ett papper från rikspolisstyrelsen med lagar och regler om solfim som jag har med i bilen vid eventuelt möte med polisen, de vill ju som sagt inte att man har solfilm fram men då tar man bara upp pappret och pekar, de måste ju kunna följa lagen och konstigt att de inte kan den nu när de är poliser
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
"joakim E": Det papperet låter intressant, vet du var man kan få tag på en kopia?

roadZter
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
kan göra kopior på det och maila över eller posta.
Men kan ta ett tag att fixa det
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Nedan hämtat från Vägverkets webbsida (Länk.

Rutor i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet i båda riktningarna på minst 75 % för vindrutan och minst 70 % för de främre sidorutorna. För övriga rutor finns inget krav.

Vägverkets föreskrifter (VVFS 1994:5)

vh
Pewe

BMW E28-registret #157
netsix
jaokim E--- Jag skulle oxå vara väldigt tacksam om du kunde slå iväg ett mail till mig med det pappret.

/netsix
sportsbmw
Joakim E, jag skulle också hemskt gärna ta del av det pappret, skulle det kunna gå å fixa kanske!? :)

Jag har för egen räkning toning runt hela bilen utom framrutan, om det nu är som du säger så skulle ett papper sitta fint, där det står att man får ha en viss del toning på rutorna.

Då skulle man ju kunna säga, polis polis potatisgris! :)

mvh / Rickard!

/// BMW RULES ///
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Ehh, var det svårt att förstå vad jag skrev kanske...? Det är Vägverket som beslutar föreskrifter på det här området. Gå in på länken ovan och skriv ut så har ni den bästa originalinfo ni kan ha! Vill ni ha den aktuella texten från föreskriften så klickar ni på VVFS 1994:5 och letar upp aktuellt avsnitt.

Eftersom originalrutor redan är aningen tonade (vet inte exakt hur mycket, men tippar på ca 80-90 % ljusgenomsläpplighet beroende på modell) så lämnar det väldigt lite utrymme för ytterligare toning. Jag har själv letat efter ljus solfilm som mörkar ned resterande ljusgenomsläpp till tillåten nivå, men tyvärr inte hittat någon än...

Mvh
///Pewe
BMW E28-registret #157
Cr
37
Crap
523 -00
måste inte polisen bevisa att det inte släpper igenom
så mycket då??

jag menar, om en polis ser att du kör lite för fort
så måste han bevisa det, genom någon form av mätning,

tror inte han lyser med ficklampan och gissar ljusgenomsläppet, den mätningen godkänns nog inte

bara mina funderingar

mvh crap
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
polisen måste kunna kontrolera hur mycket ljus filmen släpper igenom, om de inte kan det har de ingen rätt att be dig ta bort filmen på plats
---->jaokim E
Vore oxå tacksam om du kunde maila över ett ex av det där pappret...!

TAck på förhand!

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Hur kontrollerar bilprovningen hur mkt ljus toningen släpper igenom?

/Edvard
BMW CS # 4503
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Tjenna..
Jag har också tonat fram och så ska jag besikta nästa vecka ska ta polarns fram rutor från hans 325coupe o byta fram,tillbax jobbigt men värt..
Vill inte köra dit med tonat o ta en chansning då chansen e liten att den går igenom med tonat..

"See you at the Rödljus"
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Förresten vad jag hört så får man inte alls ha solfilm på framrutorna och det som står på vägverkets sida att ljusinsläppet måste vara minst 70% på förarrutorna så menar dem säkert rutor som e mörka från fabrik dvs utan solfilm vad jag tror så är det va dem menar.
Men det e ju vad jag TROR kan ju ha fel..

"See you at the Rödljus"
Cr
37
Crap
523 -00
veva ner (eller hissa) rutorna ta bort veven(säkringen)
det är inte lag på att man måste ha sidorutor..
men då kanske dom hakar upp sig på allt annat i stället
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.