|
|
|
|---|---|
|
Har köpt ett komplett instrumenthus från en skrot pga att mitt gamla inte alls hörde till bilen, instrumenthuset som satt i vid köp tillhörde en 735i-87 & min bil är en 730ia-88. Som Ni säkert sett hade ja problem med kretskortslödningen, inte så konstigt då instrumentet var fel! Nu Till Frågan: Mitt tidigare instrumenthus saknade bakgrundsbelysning (belysningen runt hastighets, varvtals & förbrukningsmätaren & växelväljarn)) likaså lilla färddatorn brevid stereon saknar bakgrundsbelysning, alla lampor är bytta. Mitt nya hus saknar oxå bakgrundsbelysning (precis på samma ställen som den första) fastän det är kollat enligt skroten och det ska fungera. 1) Finns det nått som styr belysningen i instrumenthuset & i lilla färdatorn, kan det finnas nått samband med dessa? 2) Var sitter miltalet! i instrumenthuset eller i bilen(kabel etc)? 3) Kan problemet sitta i belysningsvredet till vänster om ratten? det lilla handsfacket snett nedanför verkar varit bortplockat någon gång, kan nån kabel där vara trasig/glapp ur funktion? BMW4ever Mvh glidarn | |
|
Saknar fortfarande belysningen runt hastighets, varvtals, förbruknings, tank & temp! Upptäckte även igår att ALL belysning till klimatanläggningen inte fungerade! Någon som kan tänkas veta/ha tips om var felet ligger? Som sagt all annan belysning fungerar, så dessa 2 fel måste ha ett samband. BMW4ever! tack på förhand/glidarn |
|
|
Ja, kolla ljusomkopplaren eller säkringarna. Fram till 2/89 ligger miltalet i kabelstammen (den bruna kontakten). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
"Erikw" Ljusomkopplaren, menar du vredet brevid ratten(den är stendöd). Har kollat alla säkringarna & de är hela! har även bytt alla lampor i instrumenthuset! Kan det vara nått relä nånstans som krånglar? BMW4ever glidarn |
|
|
Även resotaten som reglerar instrumentbelysningen kan strula. Elschema hittar du här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
"Erikw" Var sitter resotaten? är den dyr att byta? glidarn |
|
|
Reostaten (och inget annat ;-) är den lilla ratt man rullar på för att reglera ljusstyrkan. Bör ju inte "kosta nåt" på skroten eller vad säger ni andra som har lite mer koll på sånt? Koppla ihop sladdarna bakom den kan gå beror på om den har något ohm-motsånd modell större eller ej. Bör kollas innan du gör detta... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.