AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
828

konstiga speglar :( hjäälp

*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
måste båda nya m5 speglarna vara inkopplade för att dom ska gå åt rätt håll höger och vänster altså? har kollat hur kablarna är plintade o de sitter rätt , motorerna är inte förväxlade o ja har inte 2 vänster motorer Lr höger, Hjäälp blir knasig i huvet på det här problemet :(
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
glömde att säga att upp och ner funkar som det ska, så med andra ord sitter inte motorerna uppochner.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Mina gör precis likadant som dina, var har du köpt dom?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Köpte dom på Styletech, har nyss ringt han, o han vet inte heller va som är fel Grr, börjar ledsna nå otroligt, har juh lackat nu oxå :(
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Mina kommer med därifrån, men jag har inte lackat dom ännu som tur är.
Jag kör mina som dom är och köper orginal vid ett lite senare tillfälle.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
okej, ja men jag kommer att kräva pengarna tillbaka eller att jag får någon kompensation, annars kommer jag att gå ut med problemet och skriva allt som det är, o då kan han lägga ner sin shop, blir less på sånt här skit suck, men som sagt ja får väl se vad han hittar på, fick juh även såga av monteringsplattorna en aning för styr pinnarna var för långa :(
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Det är ungefär so matt handla på biltema kom jag just på haha, ibland passar det o ibland inte tsss
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag hade med samma problem med mina fästplattor, men vad ska man göra, vi har inte betalt för bättre kvalitet än såhär tycker jag.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Jo sant men jag skrev i min orderbekräftelse att om de inte passar och fungerar som d ska så är jag inte intresserad, så då har han sålt en vara som inte är som den är utlovad och d är bedrägeri faktiskt, men jag hoppas det löser sig :) ja menar en sådan enkel sak som att få d att gå åt rätt håll hmm,
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Joo just, att utseendet lr kvaliten som typ att man måste slipa osv kan man godta för ett lågt pris, men vem skulle lägga ut 2 tusen + lack på nått som inte fungerar, det är juh som att Ge grannen 2 tusen för att han kastar sopor på min gård ungefär "lite lång sökt men ändå"
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag tror att Styletech löser problemen till dig.
Jag har fortfarande fullt förtroende för dom, ge dom en chans att lösa problemen så blir det nog bra till slut:)

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det verkar vara mera "fel" på bilen än speglarna från FK ?, nån funktion som inte FK räknad med ska finnas, inte ni heller :)
Dvs ha infällbara bakspeglar fast inte kunna fälla in dom elektriskt pga knappen fattas. Ett par kablar extra som förmodligen inte fanns på den bil som FK testade sina speglar till, eftersom det måste funka på andra bilar utan dessa och som har färre kablar. Lurigt men borde väl rimligtvis gå att få till på nått sätt. Vad händer om man skiftar kablar på manöverpanelen ??

///MVH Hasso
Länk
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Tack för inläggen , men Kent på Styletech är mycket hjälpsam, vi kommer nog att fixxa problemet på något sätt :)
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
jo du Hasso, vad skiljer sig igentligen då man har infällbara speglar? är den funktionen sammankopplad med styrningen av glaset på nått vis?
kanske du kan maila ett shema över speglarna samt manöverpanelen??

maila på grogg_66@hotmail.com
om du har tid och lust så klart :)

Tack tack.....
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Mejla filer på hotmail är väl knappast den bästa brukar ju vara ganska fullt.
Jo jag vet om ert problem, då jag är kompis med både Tsaros och Kenta, ska kika på detta och se om det finns schema på bägge varianterna , nått lurt är det i allafall.

///MVH Hasso
Länk
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Har nu lånat ett styr don, kontroll panelen för infällbara speglar från en E39 Alpina, kopplade in allt, upptäckte då att högra spegeln inte är el infällbar bara den vänstra, men det konstiga var att då jag bytte panel så funkade infällningen och styrning uppåt på båda speglar, men inte nått annat håll, samt att endast förarsidans elhiss bara gick att köra ner, inte upp, o ingen annan sida fungerade överhuvudtaget,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.