|
|
|
|---|---|
|
hejsan har just köpt på mig en 735 87b som vägrar starta, har kollat reläer och säkringar och de verkar hela. och bränsle pumpen är hel (provkört den med direkt ström). bränslepumps reläet verkar inte ha någon styr-ström. Har kört bränsle pumpen med direkt ström och provat gnugga på startmotorn men inte den vill inte till att starta. ska kolla idag om jag får gnista. Har 735 någon huvudsäkring eller någe sorts skydd som bryter om bilen voltar? en fråga till vad är det som är inringat här? Länk mvh fredrik | |
|
Trasig data/styrbox?? hade exakt samma fel på en e30 för ett tag sedan.....testade med annat styrbox så startade bilen direkt. |
|
|
Min 635-motor (Motronic) ryckte till en gång vid tung last (fullastat släp). 50 mil senare var jag uppe i drygt 200 kph och när jag saktade in bilen gick motorn heltaskigt. Efter att ha stängt av motorn gick den inte att starta. Ingen gnista! Om bränslepumpen gick kommer jag inte ihåg. Efter 6 mån resultatlöst felsökande (inkluderande en "ny" begagnad elektronikbox som inte gav någon förbättring) hittade jag felet. Dålig jordning av motorelektroniken. Det sitter på min motor 9 klena bruna kablar fastskruvade med två kabelskor i en M6-skruv i insugningsröret. Skruvade loss dom (dom satt hårt fastskruvade) smärglade rent kabelskorna, skruven, brickan och anliggningsytan på insugningsröret och bilen startade direkt! Minsta lilla oxid kan slå ut motorelektroniken helt. I mitt fall syntes det inte ens när jag skruvat loss kablarna att det fanns oxid på anliggningsytorna. Och skruven var ordentligt fastskruvad. Det gick inte att dra åt den mer. Per L |
|
| ska genast kolla upp jordpunkten. Bilen har stått i 2år så att de har oxiderat kanske inte är så konstigt.... | |
| Det var boxen som var trasig. Nu går den som en klocka igen. tack för hjälpen det här är ett kanon forum..... | |
|
Uppdaterar en gammal tråd. Har en 735i-92 som inte startar. Det började med småryckningar under färd som sedan övergick till mer struliga ryckningar (pendlar mellan 5 och 6 cylindrar), för att sedan inte starta alls. Har bytt fördelarlock, rotor och tändspole utan framgång. Bränslepumpen är körd med direkt ström så den är hel. Stiften byttes veckan innan ryckningarna började. Tändkablarna kollades då och det fanns inga brott eller ärg på dem. Kan inte höra pumpen surra när tändningen vrids på, det brukar man ju kunna. Kan man se en defekt vevaxelgivare på BMW:s felsökning? E34 M5 register Sverige |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.