|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kolla om någon har tips om vilken av dessa är bäst på att polera bilen, har tidigare använt mig av Mr Cap -men inte varit 100% nöjd med resultatet. Kanske någon som har erfarenhet och kan komma med råd? | |
|
Rent generellt kan man säga att det är personen som utför arbetet det hänger mest på. Har hört mycket gott om Ditec dock inte testat själv. Har f.n. en Mr Cap-behandling på bilen och jag är nöjd med den (Mr Cap i Mölnvik, Värmdö) ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
|
Prata med Jörgen på Sthlms bilvård på vallhallavägen, han har ett mycket gott rykte! Mvh David |
|
|
Ditecs hållbarhet är betydligt bättre än mr cap ( som är marginellt bättre än en bra vaxning) men som alltid: slutresultatet hänger på underarbetet.. Jörgen som nämts ovan är att rekomendera.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Njuren |
när e man "nöjd" med resultatet? Är det så fint för ögat? Vilket blir bra? BMW - i nöd och lust? |
| 1995, vad var du missnöjd med? Är själv mr cap-kund men låååångt ifrån någon expert i ämnet. För mig var det lite som att välja mellan olws eller estrellas ostbågar när jag skulle bestämma rekondfirma. | |
bustorp |
Givetvis är det förarbetet som är det avgörande när det gäller all form av lackjobb, då även lackskydd. Men det handlar också mycket om hur man sköter bilen efter behandlingen. Det tål ju inte att misshandlas hur som helst som många tror. Det skyddar heller inte från repor/stenskott som många tror. Att lackskyddet är borta när det slutar att pärla sig är också en skröna som grundar sig på okunnighet.. Vissa glanskonserveringar slutar pärla sig 6-10 mån. efter behandlingen men glansen varar kanske ytterligare 1-1,5 år just beroende på hur man sköter bilen. Glansen är ju ett bevis på att lacken är ren o skyddad, dvs utan skit/oxid i porer och med hyfsat lite repor och då ligger det också lackskydd kvar annars börjar lacken oxidera m.m. ganska fort. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Det jag upplevt med Mr Cap är att den lätttvättade ytan som man fick för 15år sedan höll sig mycket längre än den gör idag, jag behandlade min bil två gånger per år på den tiden eftersom jag körde 6000 mil om året, resultatet av behandlingarna var mycket bra. På senare år upplever jag att man inte får samma yta på lacken och att den inte varar mer än 3 månader trots att man inte kör så mycket, kanske 1500 mil om året. Redan efter några tvättar börjar ytan kännas matt på bilen!? |
|
|
Länk kanske skulle vara något för dig och din bil? Var där idag på träff med BMW CS och jag fick ett seriöst intryck av firman. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Länk Har jag använt de senaste åren och kör liksom dig ca 5k mil per år. Ditec går inte att avfetta bort och även om du missar en återbehandling hålelr glansen i sig. en 10 år gammal ditecbil har rätt skött väldigt bra glans i sig! Asken |
|
bustorp |
Wellkept har en snygg hemsida som inger förtroende, ingen tvekan. Men vad använder dom för koncept? Det såg jag inte någonstans (ett par pilsner stod kanske ivägen). Det är svårt att köra in ett nytt koncept om man är ensam om det på en redan tuff marknad. Det ska vara duktigt bra grejor och ett engagerat team för att lyckas. Önskar dom verkligen lycka till. Allt för att förbättra ryktet om att vem som helst kan polera en bil. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
| Tack för alla råd och erfarenheter, skall ta mig en sväng förbi Ditec för att se vad vi kan komma fram till, skall bli spännannde att testa något nytt, jag återkommer med intryck vid senare tillfälle | |
danne26 |
Tycker du ska ta reda på lite fakta om tefcar behandling också. Teflon en otrolig glans och hållbarhet! ditec kräver återbehandling och det är inte gratis. Rekomenderar tefcar,jag blev jättenöjd!!! Min bil är svart och den glänser jättemycket nu:) Kan rekomendera tefcar i sundbyberg,Han har många års erfarenhet och är mycket pedantisk av sig. . mvh Daniel Fun can you have when you have won |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.