|
|
|
|---|---|
|
Hej alle sammen Jeg har haft min E39 touring til reparation efter et indbrud. Da jeg får bilen tilbage er der nye fejl og der er flere mangler som mangler at blive udbedret. Jeg har brug for lidt hjælp til at vide hvilke sanktioner jeg har og hvorledes jeg kan forholde mig overfor værkstedet Indbruddet skete for ca 5 uger siden. De knuste højre siderude. Udover det ødelagde de bakspejlet, håndtaget ned til reservehjulet, armlænet på venstre bagdør og knappen der tænder lyset på højre førersæde. Hele bilen bar tydelig præg af at de havde været alt igennem og der var jord og glas over det hele. Jeg fik bilen besigtiget og kørte selvfølgelig ud til Förenade Bil for at få det lavet. Jeg fik besked på at måtte vente ml. 2-3 uger da der var meget at lave. Helt allright... I løbet af perioden ringer jeg en gang om ugen for at høre hvordan det går og får at vide at den ikke er klar til tiden da man har så meget at lave. Da vi passerer de 3 uger begynder jeg at rykke lidt for at få tingene speedet op, men de har tilsyneladende meget at lave. Det varer i alt 5 uger før jeg modtager bilen. Da jeg selv var på arbejde får jeg min kone til at hente bilen, udstyret med en checkliste så hun kan checke at alt er lavet som det skal. Da hun modtager bilen og går tingene efter ser hun at der er flere ting som ikke er blevet lavet. Armlænet og lysknappen er ikke lavet og bilen er middelmådigt rengjort og har stadig tydelige spor af jord på sæder og gulvtæpper. Hun gør opmærksom på dette men får besked på at de ikke er noget rengøringsfirma og skaden på armlænet kunne være forekommet nårsomhelst da det er en meget almindelig skade hvis selen kommer i klemme i døren. Hun påpeger at skaden ikke var der før og den står på besigningsskemaet, men bliver afvist med samme historie Da hun kører derfra lyser ABS & ASC advarselslamperne konstant, hvilket de ikke gjorde da bilen blev afleveret! Ydermere lyder det som om at der ligger ½ kg glasstumper inde i højre fordør (den hvor ruden blev knust). Det rasler og klirrer når man lukker den så man skulle tro man kørte i en Zastawa... Desuden fungerer den ene fjernbetjening ikke længere på trods af at vi har kørt et par ture med den for at oplade den... Jeg står altså med en del sager som jeg har tænkt mig at klage over. Er der andre som har haft lignende oplevelser og hvad gjorde i? Jeg har tænkt mig at give Förenade Bil chancen for at udbedre fejlene og dermed beholde mig som en fremtidig kunde. Hvis de nægter har jeg tænkt mig at kontakte Allmänna reklamationsnämnd og anmelde sagen der. Har jeg andre options? vh TMWJorgensen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.