AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.924

Tråkigaste kommentaren på AUTOPOWER...

Sida 2 av 2
Lika bra att lägga ner forumet alltså.Det mesta är väl sagt eller frågat om.Synd för mig som letar efter bil men inte bestämt mig 100% för modell och finner detta underhållande och väldigt intressant.

ps en del sarskasm här,för att ingen nu ska bli upprörd

ska det åkas ska det låtas 2 som 4 hjul
st
3.466
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag instämmer med marrior; det är oftast de som själva inte bidrar med sakunskap som ger kommentarer av typen "använd sökfunktionen"! Om jag tycker en tråd är irrelevant så hoppar jag till en annan mer intressant tråd. Det viktiga är att rubriken är tillräckligt informativ!

Fortsätt fråga!!!

Mvh, Steaman

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Allt är inte svart eller vitt, det finns nyanser på allt!

Jag tycker man ska skilja på diskutera och informera.
Om man undrar om hur man monterar någonting är det oftast information man är ute efter, och då räcker det oftast med ett faktabaserat svar. Många gånger finns det redan besvarat och går att hitta med sökmotorn.
Om man undrar om vingen är snyggast i lila eller rosa, ja då är det en diskussion man är ute efter.

Själv har jag informerat ett antal gånger på t ex vilka fälgar som passar, mätarhus i E32/E34, varvräknare i E30 osv, då tycker jag att det är bättre att man letar upp dessa trådarna än att ”kräver” att jag ska svara igen. Jag tycker att det räcker med att jag tidigare har suttit i timtal för att leta och skriva ner denna information, blir man sur för att man får en länk till det - ja då förstår jag det inte…

Det är denna tråden där det står: ” Det har diskuterats förut, både i 5-serie och styling forumet. Gör en sökning”: Länk
Jag tycker att kommentaren är kortfattad och neutral, hade det stått ”Gör en sökning för f-n” hade jag förstått trådstartaren. Det hade förstås inte skadat om det hade stått något i stil med ”Gör en sökning, så ska du se att du hittar en del”…

Tråden om språkstyrning, där det länkas och uppmanas att sökas, följt av ett ironiskt ";-)": Länk (sida 2)
Sprachsteuerung är typexempel på varför man ska söka, för då hittar man denna utförliga tråden om språkstyrning och alla dess möjligheter: Länk
Har du läst den tråden med alla länkar och tips, Jemej?

Något för alla att tänka på är att skriva bra rubriker, för att få många att läsa/svara och för att underlätta i framtiden när man söker.
I de två exemplen ovan är rubrikerna ”Monteringsanvisning av "M-läppen" önskas...” och ”Värdering av 530 Touring” riktigt dåliga eftersom man inte vet vilken modell det gäller.
Det finns en funktion som heter ”Rapportera inlägget”/”Rapportera svaret”, klickar man på den så kommer det upp en ny sida. Där kan man bl a klicka för ”Intetsägande rubrik”, och meddela moderatorn som då tar bort tråden. Detta är en funktion som jag tyvärr använder rätt ofta…

Något annat att tänka på är att lägga in ett svar om hur det gick, så att inte tråden slutar utan svar. Något för gordons att tänka på, kanske finns det någon annan som vill montera en vinge i framtiden utan att skapa en ny tråd?

Sökfunktionen kräver lite tillvänjning och att man läser exakt hur man ska göra, är det ok om jag länkar till sidan istället för att skriva hur man gör? ;-) Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ett problem är väl att detta forum är så populärt dvs de flesta problem/ämnen diskuterats massor med gånger.
Trådarna brukar ju inte alltid hålla sig kvar vid ämnet dock, därför kan det ibland vara ganska svårt att hitta just det man söker. (dock bör man ju alltid prova med det först)

För övrigt så tycker jag att om man bemödar sig med att svara så skriv inte bara"sök" utan länka isåfall till aktuell tråd.
Det är ju då bara vänligt och hjälpsamt.

Dessutom som någon tidigare sa så kanske meningen är just att aktualisera gamla trådar/ämnen, ta tex länkarmar e46 som är ganska uttjatat, många har ju fått sina länkarmar utbytta till nyare modell. Det kan ju då vara ganska intressant att lyfta fram det igen och utbyta erfarenheter/hållbarhet på den "nya modellen"
BM
199
BMW-Magnus
530D Touring -99
Jag tycker att en bra idé är att leta reda på en befintlig tråd och ställa en relaterad fråga i den tråden, då blir det lättare för nästa undrande att hitta relevant information i en tråd istället för flera...

/M

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.