AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.084

Vad skulle man kunna få för min bil?

Ma
106
Markus_M
BMW 323i Coupe -00
Hej!
Jag undrar helt enkelt vad jag skulle kunna få för min bil om jag skulle sälja den.

Det är en 325 Coupé -94.
Importerad 98.
5 ägare inklusive bilhandlaren.
13300 mil.
Mycket välvårdad.
Ingen rost, inte som vi kan hitta i alla fall men det finns ju säkert nånstans men det gömmer sig bra isåfall.
Fullservad och nyservad insp 2.
Servicebok finns.
Ny bes utan anm och den har gått igenom utan anmärkning de senaste gångerna me papper finns.
Nerlackad.
M3 speglar.
M3 17"fälgar med splitter nya däck, 225/45/17 fram och 245/40/17 bak.
Alpina orginal fälgar med vinterdäck på med mycket mönster på för bilen har inte körts på vintern i min ägo.
Sportluftsfilter, orginal finns kvar.
Stora datorn.
Dubbla AC.
Halvskinn.
Mittarmstöd.
Fjärrlarm/lås.
Vita blinkers runt om.
m.m kan inte komma på mer just nu är för trött.

Men vad skulle man kunna få för den ca:?

BMW, när du älskar att köra!
jag vet inte exakt men begär inte dröm priser på en så bil skulle tippa att 40-45 är rimligt pris
jag skulle säga att du kan få ut 55.000 om du väntar tills rätt köpare kommer.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
För en bil i ditt skick med det milantalet och utrustning, som är mer än tillräckligt för mig ialla fall, skulle jag inte gå en enda kr under 55.000 sek. Att sälja en bil som din, en Bmw, under denna summa skulle vara oaceptabelt för mig. Jag har min 316i ute för försäljning, visserligen standard utrustad, mer mil, mindre motor men endast 1 tidigare ägare och jag går inte ner hur mycket som helst i pris för den, behåller hellre bilen då som extra bil/ vinterbil:)

Lycka till med försäljningen (låt dig inte luras av "den är inte värd mer en" eller favoriten "jag kan hitta/köpa en likadan som denna för detta pris") Som jag brukar säga till köparen av favoriten, "Gör det då!"

Mvh/ Kermit.
Ma
106
Markus_M
BMW 323i Coupe -00
Tackar för era svar!!!

BMW, när du älskar att köra!
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
om jag ska vara ärlig så spelar utrustningen ingen större roll. en sak som många som ska sälja sina bilar fått för sig är att desto mer utrustning den har desto dyrare är bilen, så funkar det på NYA bilar. Det enda som är väsentligt är dina mil, hur motorn fungerar och ev. rost. Extra saker som du köper t.ex M3 fälgar o.s.v gör inte bilen dyrare. däremot skulle jag lagt ut bilen på 55 och skrivit viss prutmån, kollat vilken respons jag skulle få.
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Parham, varför spelar det bara roll vilken utrustning man får när bilen är ny?

Jag skulle då aldrig sälja en bil med minimal utrustning för lika mycket som en bil med väldigt mycket utrustning. Det är väl inte så det funkar? ;)

För jag menar, det är ju till störst del mest intressant att köpa en bil med en del utrustning än en bil med ingen alls.

Jag skulle sätta pris på 55-60k. Om den nu är jättefräsch.

Mvh
Michel
Länk
Parham; Menar du på fullaste allvar att du inte värderar en fungerande A/C på en, till exempel 92:as 325i till någonting alls? Även om den är ombyggd till R134?

Mvh Stephan
Färg på bilen??
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
För en bil som din skulle jag ge 55 för förutsatt att den är i mycket bra skick. Kanske 60 till och med. Du har ju just gjort den stora servicen, trevlig utrustning, få mil och ägare samt nya däck. Släpp den inte för billigt!

jag tycker att 55-60 är mkt för en sån gammal bil dessutom gammal konstruktion så ni tycker verkligen att det är väst att betala 60 lappar för en 325 e36 ?

jag skulle personligen aldrig köpa en 325 e36 för 60 lappar det är bara för mkt då är det bara att lägga på 10 lappar el 15 och köpa en e39 som anses en mkt bättre...

Tycker att alla som säljer sina e36 har drömpriser !!! kom igen man ser en 325 från 92 o filk vill ha 50-60 tusen men du har ju fälgar och nya däck kanske rimligt pris kanske då men aldrig...

För de pengarna kan man få mkt mer bil för pengarna menar inte bara bme uan anrda märken
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
danieel, beror ju helt på vad man är ute efter för bil. e39 är ju familjebil och inte lika mycket "busbil" som en e36. Så det är ju helt skillda bilar i sig.

325or brukar rent generellt ligga runt 50k.

Har du någonsin kört eller ägt en 325 e36? Det är faktiskt en hel del bil för pengarna enligt mitt tycke.

Mvh
Michel
Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Danieel: Köp en E39 för c:a 75,000 sek och lägg till några tusenlappar i reparation. Visst är E39 en mycket trevlig bil men att hitta en som är bra utrustad, fullservad, få ägare, hyfsat miltal, årsmodell 97-framåt med ett hyfsad motoralternativ ex. 528,535 för 75,000? Icke:)

Håller med Skillz till punkt o pricka. Titta runt lite på andra bilmärken i samma prisklass samt högre. Lägre mil, nyare årsmodell men likt för***at lika tröstlöst tråkig, plastig inredning. Kör sedan bilen några mil och börja irritera dig på alla ljud i kupen, vägbuller, samt dålig väghållning. Nu tror ni kanske att jag aldrig haft nåt annat än Bmw men så är inte fallet, ägde en mycket fin Mi16 4x4. Visst det var lite knirk o knak i instrumentpanelen men satan vilken väghållning och hyfsad respons på gasen, men den kostade mig en hel del också i reparationer.

Bmw ger defenitivt mycket bil för pengarna, kvalitén är verkligen imponerande på tex. en 12 år gammal E36 (valfritt motoralternativ)

Som nån skrev tidigare, släpp den inte för billigt!

Vh/ Kermit.
Hade problem när jag skulle sälja en annan bil... Det ringde ingen och sedan ringde det en person som lade ett skambud som jag nästan var beredd att ta i det fallet, då jag hade bestämt att jag skulle köpa ny bil..., avvaktade dock och dagen efter så ringde en person som senare kom och prutade 1000kr och köpte bilen... Rådet borde vara att inte köpa en ny bil innan man har sålt den gamla för att inte hamna i panik och ge bort grejerna gratis

En gång bmw-ägare, alltid bmw-ägare

Länk
Carl Adam Andersén
En bekant köpte en 328iC 95a, toppenskick 15000 mil för 55, svart lack för några veckor sedan, skinn, ac å allt sånt.

Något att ha som utgångspunkt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.