|
|
|
|---|---|
Nils P. Hult |
Hej. Min E30 320i -85 har haft 15 ägare! Hur tusan har den lyckats med det undrar jag!? Killen som hade den sist är mekaniker och har rustat upp den hyfsat bra. Jag menar att det är ju hur den sista ägarn behandlat bilen som är viktigast. Men kan 15 ägare anses som hällsosamt? Mvh |
Lundqvisten |
Nja..det är nog snarare viktigast att den 1:a ägaren var noggrann med inkörning samt oljeservice när bilen en gång var ny. |
Nils P. Hult |
Det jag menade var att det är bra att den sista ägarn bytte massa slitdelar. Spindelleder, gummibussningar, bränslepump, filet, kamrem mm. Att han inte gjort nått åt batteriet och generatorn har jag ganska snart märkt... Men jag är fortfarande lite fundersam angående tomgången. Kan den av åldern bli inkorrekt instäld? Så att varvtalet blir för lågt och motorn får motorstopp? Mvh |
Lundqvisten |
Tomgången är väl ställbar på 320i-85? finns förmodligen en tomgångsskruv vid insuget...Annars justerar du in ventillspelet rätt Då blir även tomgången jämn och fin. Kolla även så att samtliga små slangar sitter fast ordentligt. |
Nils P. Hult |
OK tack för svaren. Vi får se vad som händer när jag byter batteiet. Har beställt ett av en poolare tills imorn. Krävs det stor vana och kunnande för att justera in ventilspelet anser du? |
| 15 ägare är väl inte så farligt. Tänk på att om bilen blev inbytt hos bilhandlare så springer det lätt på med antal ägare. | |
| 15 ägare på 20 år. Är det något anmärkningsvärt? Hur länge har Du tänkt ha den? Du är 18år och kommer troligen att byta bil ett par gånger till bara i år... Du märker mönstret? Det är en bil som byter ägare oftare än vissa byter kalsonger... Jag har en Volvo -90 nu med 16 ägare, de fyra sista som jag kan kolla, har varit bilhandlare. Inget jag bryr mig om. | |
|
Hellre 15 ägare som tagit hyfsat väl hand om bilen än en ägare som slarvat med bilen i 20 år... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hej, var lugn. Skick och servicebok/kvitton är det viktigaste. Jag var 26:e ägaren på min gamla M535:a. :) |
|
|
Kolla runt lite på blocket på gammla 80-talare och checka registreringsnummret på www.vv.se :) Är ganska skoj att se hur många ägare vissa bilar haft |
|
|
jag är 15:e eller 16:e ägaren på min 88 vilket är ganska mkt dock är det ju en del bilfirmor men de var ändå inget som jag brydde mig om när jag köpte bilen! B-M-W |
|
| 6 ägare har jag på min. Varav den andre ägaren hade den i 11 år. Det var 4 ägare på den sista året före att jag köpte den. Lite skumt tyckte vi att det var då. Men chansade ändå och köpte. Å den har gått bra hittills iaf.. | |
Nils P. Hult |
Det viktigaste vad jag förstått är hur bilen är när man köper den. Om senaste ägarn gjort en helrenovering av motor, bytt massa slitdelar mm, så är det ju det som är det viktiga. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.