|
|
|
|---|---|
|
Vad kan detta bero på det har ju funkat innan nu är det helt dött funkar nada......... Kan man ta ett annat mätarhus och sätta in eller måste man göra något annat ??? Mvh Niklas | |
| Någo som kan ??? | |
|
Det betyder fel på kodpluggen som sitter på baksidan av instrumentet. Kolla så att den inte har åkt ut. Hälsningar lars |
|
|
Funkar inte ändå alla mätarna är stendöda , vad sk jag göra , sen fick färddatorn fnatt med så på den står det bara pppp ...... Snälla är det någon som e haj på detta område man vill ju gärna se hur fort man åker och hur långt man kommer !!!! Mvh Niklas |
|
|
Jag har hållt på en hel del med kodpluggen. PPPP i färdatorn innebär att den inte fått värderna från kodpluggen som sitter i instrumentet. Du kan testa att göra bilen strömlös i 30min och se om det kommer igång igen. men förmodligen så har antingen kodpluggen eller instrumenthuset gått sönder. hälsningar Lars |
|
|
Om du kommer förbi göteborg kan du få låna en kodplugg för att testa vad som är trasigt. Lars |
|
|
Tack för erbjudandet men jag har lite långt att åka ca 24 mil he he he,men jag ska köpa ett nytt hus så det löser sig ändå , för det är väl det enda alternativet jag har !!! Jag tror att kodpluggen har gått sönder !!! Mvh Niklas |
|
|
Tänkte på att hur blir det med mätarställningen om jag byter instrumenthuset, får jag en annan mätarställning då ??? Får man ju ypplysa nästa ägare om detta !!! Mvh Niklas |
|
|
Mätarställningen sitter i kodpluggen. Så byter du bara instrumenthuset men behåller din gamla kodplugg så skall mätar ställningen visa rätt. Byte kodplugg på min för det berömda 299996 "syndromet" och nu visar den 27K någonting. Du skall dock inte bli drabbad av 299996 syndromet, din är för ny vad jag har förstått. Mvh Mackan |
|
|
Tänk på att du behöver en kodplugg från en så lik bil som möjligt. dvs en 535 automat 91 hälsningar Lars |
|
|
Ska all ström vara avstängd när man sätter in det nya huset , kan denna mätare också gå sönder om man byter kodplugg på den !! ?? Mvh Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.