|
|
|
|---|---|
|
Har plockat bort spridarna utan att plocka av insuget, det gick bra. Men att sätta tillbaka dem är det värre med. Jag trodde att jag fick dem på plats i spridarskenan men när jag startade upp motorn efter montering så sprutade det bensin. Hur gör ni? Plockar ni bort alla slangar och frigör skenan helt och "lirkar" sedan in den med spridarna på skenan? Jag tryckte först ner dem i insuget och försökte få på dem på skenan men det verkar vara hopplöst att få alla sex på plats. Eller man kanske ska ha skenan i läge och trycka upp spridarna, clipsa fast dem och sedan trycka ner hela paketet i insuget? Jag var på gång att demontera luftburk, förgasare och några skruvar på insuget men satte tillbaka det igen eftersom jag ansåg att det var för mycket jobb när också alla slangar skulle av, de satt benhårt. | |
Paap Reeder |
... på min M30 och på M70 monterar jag alla spridarna i railen. Lägger en dutt oil på resp O-ring samt lirkar ner spridarna som "snablar i resp hål" samt "trycker till" så O-ringarna glider ner i hålen. MVH /// Paap R |
| Okej, men har du railen på plats då fast upplyft? | |
|
Det är otroligt hur man kan klydda till det. Tog mig en funderare på ordningen att sätta dit spridare och när jag väl satte igång så gick allt på 45 minuter. I min övertygelse så när jag från början skulle sätta dit dem, tryckte jag först ner dem i blocket och försökte lirka på railen vilket inte riktigt gick eftersom det sprutade bensin vid test. När jag så i morse metodiskt stack upp dem i railen och satte fast clipsen så behövdes det bara en lätt handtryckning på railen så ploppade samtliga ventiler ner i insuget. håhå jaja, det var ju enkelt men man kan ställa till det för sig ibland :-) |
|
|
fortsättning... Men å andra sidan så fick jag rengjort luftfilter och skölje ur hela kylarsystemet, vilket inte hade blivit gjort om jag inte börjat demontera förgasare och insuget. Så något gott hade dem med sig plus att man har lärt sig av misstagen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.