AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.278

Rost. Helt otroligt

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Har hittat rost på fars 728 -98.

Aldrig körd på vintern. Endast körd vid soliga sommardagar. Dock har det hänt att man varit ute och kört med bilen i solsken och blivit överaskad av ett regnväder. c:a 10 gånger har det väl hänt sedan 1998.
Nu har jag hittat rost på bakluckan kant som kan mätas i enheten centimeter!!!

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Det är det absolut vanligaste stället på en E38.
Men det låter konstigt att det kommit så mycket på en ganska ny och välskött maskin.
Kanske har lacken varit taskig just precis där?

Der schönste Wagen von allem
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Ja det måste vara något utav ett måndags-ex den där bakluckan.

synd! man börjar ju undra lite...min e30 från 84 har också rost på bakluckans kant, dock ingen gravrost men totalt kanske 1,5 dm rost, fullt normalt för en brukskörd, inte jättevälskött, e30 i den ålderskategorin skulle jag vilja säga...ditt scenario borde ju inte kunna inträffa tycker man med tanke på hur du beskriver bilens liv...

men med tanke på hur nya bilar rostar, inte bara bmw, så kommer det tyvärr inte som ngn större överraskning...

MVH
Johan K
min 740-95 var inte många år när bakluckan fick bytas pga rost. Ett år senare hade den rost i tre hjulhus och ordentligt rostig dörr. Sök på "e38 AND rost" och du hittar massor av trist läsning
Har inte många bakluckor blivit utbytta på garanti till E38orna?
Kanske vore idé att tala med firman som sålde bilen till er och fråga ifall det fortfarande finns möjligtheter till det?

/Marcus
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Ja. Jag måste kolla upp det där. De borde ju ta det på GoodWill eftersom det är ett kännt problem

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag är inte ett dugg förvånad, min 528 kördes under liknande förhållanden ändå fick jag åtgärda bakluckan lite grann.
Men nån goodwill på en 98 är väl knappast att räkna med.

///MVH Hasso
Länk
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Man kan ju alltid prova söka - kostar inget, dom känner till problemet väl.. min förra hade bara någon månad kvar till att bli 6 år gamla när jag fick ny bakdörr och baklucka... pga små små bubblor i lacken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.