AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.507

Hur ska jag trimma min m5:a utan att skada för mycket?

Visa användare
80
TiazBoy
Bmw 540ia -01
Audi a4 -96
Bmw 520D -11
Hej
Tänkte jag skulle piffa upp min m5:a en aning vill ha en massa tips om ni har några ;) vet att man inte helst ska trimma dom här gamla goingarna men är lite sugen :) hade bra beemeers

Tiaz
Mitt tips är att behålla den orginal.

Min M3
Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Trimma i så fall med riktiga grejer, byt till trimkamaxlar och mappa sedan om den, köp ett bra sportavgassystem som är tillverkat för M5 och bättre kattar från erkänd tillverkare också. Då har du gjort skillnad utan att förstöra särskilt mycket, ovanstående är allmänt vedertagna metoder att trimma seriöst och kostar en slant.

Låt bli billigt trams som öppet filter, vanliga trimchip, bortplockade kattar och hemmabyggda sportsystem. Det ser bara skrotigt ut, passar inte en sån bil och gör liten eller ingen skillnad.

-M5 E34 Limousine register Länk
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
khöler har anners bra chip till 3,8 så han har nog till 3,6 osså jag e nöjd me de iallafall o han kan fixa kammar me om du vill de
ha de fint

M5 THE REAL POWER
Visa användare
80
TiazBoy
Bmw 540ia -01
Audi a4 -96
Bmw 520D -11
okay ska kolla lite tackar :)

Tiaz
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
glöm det där med 'trim-chips' och annat skräp, det kostar och
ger inget med stora risker för motorras istället, speciellt på en äldre bil som redan har gått en del, 'riktiga' grejer lär kostar mera än vad bilen är värd -
'Köhler' kan mer än bara sälja 'chips' men det kommer också att kosta....
-
den bästa trimningen är att få bilen att gå som den skall för att
börja med, DÅ är redan mycket vunnen, är ALLT i top-skick på din bil inklusive väghållningen och annat ??
-
nu får jag väl hela 'luftfilter o chip'-gänget på mig igen ???
glöm EJ, det här är bara ett meningsutbyte, var och en får göra
precis som han vill med SIN egen bil -

M5touring register
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Håller som vanligt med HD91 och m5toureg. Behåll bilen orginal, att på ett seriöst sätt trimma den kostar som sagt mer än hela bilen.

BMW CS #5139
Jag skulle lägga trim pengarna på att rusta upp bilen till 100% original istället, eller så nära man kan komma med en vettig peng.

Original bilar kommer alltid att spara sitt värde på ett annat sätt än trimmade och sönderstylade bilar.

Hur du än gör, lycka till! Valet är ditt och det är din bil så du ska givetvis göra som du själv vill.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Visa användare
80
TiazBoy
Bmw 540ia -01
Audi a4 -96
Bmw 520D -11
Tackar för tipsen självklart är bilen i toppskick det har ja redan fixat det är ju därför jag blivit lite sugen på att ha lite mer power under huven... Men ska nog lyda några råd o blir nog så att jag behåller den orginal nu när den är i toppskick o så köper jag en nyare M3:a istället ;)
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
m5toureg jag håller me daj på sätt o vis original bil e inte helt fel i nått läge men som sagt de e upp till var o en om hur man vill göra me sin bil jag har själv lagt otroliga summor på min bil för att den ska vara så fin som de bara går gärna som ny o lite bättre
mvh

M5 THE REAL POWER
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Nu när vi samlat ett gäng förståsigpåare.
Hur mycket ger en trimkam? I mitt fall gäller det ju 3.2l motorn.
och vad kostar det?
Är det värt pengarna eller är original gott nog?

Z3MPOWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.