|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu är tankarna vilda på att stoppa i en 535motor i min e30 cab efter ett ras på förra m20b25-motorn. Har läst en hel del på e30.de men för mig så klingar det inte riktigt hur lätt/svårt det är att fixa detta. Har även sökt här men inte hittat det svar jag söker. Har hört att det inte ska vara några problem med att få den att platsa under huven med fästen som är gjorda för just detta ändamål. Vad är den krångla biten i att stoppa i denna motor + växellåda? Detta är vad jag hört: Elsystemet ska ju inte vara några problem vad jag hört. Bara att trycka dit. Byter man motorfästena så ska det bara vara att stoppa i motorn på plats. Men det jag inte förstår. Det måste väl finnas något krångligt man måste göra för att få dit den? Eller är detta verkligen så "enkelt" som alla säger? Om det är så, vilka problem finns? Ni som vet eller har vart med om att stoppa i en sån här motor i en e30 får gärna svara. Jag måste ha svar på dessa saker, så jag vet om jag kan lägga ner tanken på m30b25 i e30 caben. Mvh Michel Länk | |
|
Såg en kille som hade satt in 5 liters 12an ifrån 750/850 på sin e30... och det verkar funka finfint:) du lär ju behöva byta en hel del grejer iofs men det bör ju gå? En gång bmw-ägare, alltid bmw-ägare Länk |
|
|
Tar du motor från en E34 535 har ja hört att det bara ska vara koppla i strömmen så ska allt funka, en kille som lyckats med de här på forumet. Annars blir de lite jobb med att tyda elscheman, man får även banka lite i torped väggen för de blir TRÅNGT. Sen tog ja främre kardan från M535 och bakre från 325 då var de bara att plugga ihop uti splinsen, får modifiera upphängningen lite. Finns att köpa motorfästen på e30.de annars får man snickra egna. Oljekylare från 535, kylaren från 535, elfläkt. Är väl som de ja kommer på just nu. Finns annars bra beskrivningar på www.e30.de MvH Björn |
|
|
m_johan84, Visst allt går om man har tid, pengar och ork. Bjärrn, som sagt. Har läst på e30.de men för mig är det svårläst. Vilka problem stötte du på då? |
|
|
För mig var problemet att få dit avgassystemet, fick banka lite golv längst fram på passargerar sidan (märks knappt inifrån). Annars var de lite med elen, har inte fått dit bromsservon ännu men de är finlir går fin fint att köra ändå =) MvH Björn |
|
| Ok, då blir tanken helt nedlagd med den idén då. Får bli orginalmotor då. Vill inte förstöra mitt fina chassie som är i toppskick :) | |
|
skillz: vad du är tråkig :) Hur ska du kunna sladad nudå ? :D |
|
|
Om man får banka golv eller inte beror ju på vilket grenrör och downpipe man har, går ju att vinkla om rören så man inte behöver, men för mig satt allt på plats redan så de var lättare att banka lite. =) MvH Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.