|
|
|
|---|---|
|
Hej! det är så att jag har fått en anmärkning på min 328. grejen är att jag inte vet vad det är dom syftar på...det är nånting med styrleder lr länkarmar. vet bara att det är där framme vid hjulen och det skulle kosta ca 12000 att byta/fixa. nån som vet vad det är dom syftade på för att jag har glömt vad dom sa. kan det vara farligt att köra? känns dumt att fråga detta men jag är inte så insatt i det. tacksam för svar! mvh dalle | |
|
Var det vid bilbesiktningen du fick anmärkningen? Citera då ordagrant vad som står på besiktningsprotokollet så ska det nog inte vara några problem att klura ut vad som behöver åtgärdas. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| där står ingenting. dom har bara påpekat det att det var bra att veta sen när den var på service strax efter det på bmw så tog dom oxå upp nånting angående länkarbar lr styrleder men jag kommer inte ihåg exakt vad det var. vet bara att dom sa på bmw att det skulle kosta ca 12000 att fixa. men det dom påpeka på besiktiningen verkade inte vara så alvarligt....ahhh jag vet att det e svårt att förstå o förklara så jag förväntar mig inte att ni kan svara men jag e tacksam att ni försöker ändå! | |
|
Litet glapp har du kanske, som blir värre med tiden. Och så är det med styr- och eller spindellederna har jag för mig att man får byta hela länkarmen båda sidor, går inte att bara byta spindelleder, och det blir dyrt, 12000 vet jag inte, på min Galant kostade dom c:a 1800 st. men det är ju en japs. Kan ju alltid kolla på skroten då det KAN det finnas sjyssta ex. för en mycket billigare peng... När dom är kassa känns det som hela framvagnen ska lossna, klonkar som fan vid gupp o liknande.. |
|
| PÅ E36 byts spindelleden enkelt och billigt, det är på E46 det som det blir lite värre. | |
| ja nått glapp var där nära däcket visade han men jag förstod inte vad det var lr vad det hette | |
|
Det var inte spindelled?? behind a great man there is a great BMW |
|
parolof |
12000:- för att byta en spindelled, om det nu är det som är felet verkar hårresande, det måste du ta reda på exakt vad dom menar och berätta. |
|
med tanke på att det skulle kosta 12000 så tänker jag på styrväxelglapp? att byta både spindelleder och styrleder på båda sidor och göra en 4hjulsinställning efteråt kostar ju inte i närheten av 12000 (på mindre ej aukt. verkstad då). Gör man det själv så blir det ju ännu billigare! MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.