|
|
|
|---|---|
|
...hittade jag precis på bakluckans kant. tre millimeter i diameter på kanten. Arrrgg! Nu är jag sedan gammalt allergisk mot rostlagning(har kört opel i unga dagar.....), och undrar om det överhuvud taget finns någon i Malmöregionen som fixar sådant här, eller man måste skita ner naglarna själv? ///Mats | |
|
Lugn lite rost mer eller mindre verkar vara "standard" på en tidigt E38 tyvärr... Efter mycket nogrann kontroll av min 750 så kunde jag hitta 2 st små angripna ställen, en bubbla 5x5 mm på i nederkant på plåten under bagageluckan samt en något minde fläck under en list på vänster bakdörr. I övrigt verkar den helfrisk, även underredet verkar väldigt fint och avgassystemet ser nästan nytt ut trots 24.000 mil. Är det i rostfritt? Jag tror att min är i gott skick jämfört med många andra, jag har tittat på flera tidiga E38 under vintern och ingen var helt rostfri. Skäckexemplet var en 740 -95 som var angripen i skärmkanter fram och bak, bagageluckans nederkant, hundbenen, trösklarna och på motorhuvens insida dvs. nästan överallt :( BMW CS #5139 |
|
|
Jag har reflekterat över avgassystemet med. Min har passerat 21 000 mil, men avgassystemet är som nytt. I övrigt är nog min också i ovanligt bra skick för att vara en tidig -96(Det enda som som kan avslöja bilens mil är slitaget på ratten, matta täckglas fram(skall för övrigt bytas i helgen) och lite stenskott fram på huven. Allt annat är som nytt. Nåja, jag har ingen annan rost än detta, men jag har fram till idag varit så nöjd över att jag inte haft någon som helst rost på bilen. ///Mats |
|
Plumber |
Avgasrör på E39 och E38 behöver ni nog aldrig byta. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.