|
|
|
|---|---|
|
På min bil visas endast "Räckvidd" i kombiinstrumentet när jag trycker på knappen på blinkersspaken. Jag har bara tysk instruktionsbok som anger hur man ändrar vilken info man vill se i kombiinstrumentet. Jag har provat lite, men kommer inte längre än till att displayen visar "PROG" efter att knappen på blinkersen har hållts in några sekunder. Någon som vet hur man gör? Så här verkar det vara beskrivet i min tyska instruktionsbok Länk | |
Plumber |
Har du inte navigator?? Om du har nav håller du bara in knappen och väljer på skärmen vilka du vill ha. |
|
Nej, det sitter ej navigator i bilen. Stereon är en "Buisness CD". |
|
Plumber |
Om jag får gissa väljer du på stereon när det står Prog. Har du tittat på displayen där? Observera, jag gissar bara nu... |
|
När PROG kommer upp i kombiinstrumentet. visas också alla funktioner på stereon. Om jag trycker på någon av funktionerna på stereon slocknar PROG i kombiinstrumentet igen och man är tillbaka i normalläge. DEt finns en knapp som det står "CODE" på. Kan detta vara skyddat av någon kod som någon tidigare ägare lagt in? Det är väl inte kod till stereon ifall batteriet varit bortkopplat, eller? |
|
| Vad jag förstår utav beskrivningen så ska man hålla inne tills det står prog sedan väljer man (på stereon) vilket värde man vill först ska komma upp. När man är på det värdet som först ska komma upp så trycker man på SET knappen sedan forstätter man och bläddra och trycker på SET till man har programerat allt man vill ha. | |
| Helt rätt "Persson". Jag lyckades faktiskt klura ut det själv nyss. Det är ganska simpelt när man vet hur man ska göra. Det står ju faktiskt "SET" på stereon som du också säger. Ganska självklart att man ska trycka där. Jag hade väl för bråttom (som vanligt) när jag försökte de första gångerna. Jag frågade också på BMW tidigare i veckan när jag hade andra ärenden dit. Jättelätt att fixa sa en av deras mekar och knallde ut till bilen. Jag märkte dock efter bara en minut att han inte hade den blekaste aning om hur han skulle göra, och efter att ha tittat på han försök i ca 5 minuter åkte jag därifrån. Ganska dåligt att BMW-verkstaden inte visste hur det gick till enligt min mening. | |
|
Förra veckan Innan jag klurade ut hur man skulle trycka mailade jag även frågan till "BMW Group Sverige - Kundrelationer". Jag fick svar idag. Märkligt att de ger ett så felaktigt svar. Se nedan: -------------------------------------------------------------------- Hej Jerry, Tack för ditt mail. Det går inte att programmera om vilka informationer som ska visas i kombiinstrumentet. De är satta som standard. Då du får upp "PROG" är det säkert någon servicefunktion som de har tillgång till på en verkstad men har alltså inte med den funktionen att göra. Vi vill passa på att tacka dig för ditt val av bil och önskar dig många sköna mil i din BMW. Med vänliga hälsningar BMW Group Sverige Kundrelationer -------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.