AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
583

Tomgång 735iA -89 Felsökning

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Hej! Nu står skönheten o glänser ute i vårsolen. Allt är bra förutom att tomgången verkar inte vilja gå så bra. Därför tänkte jag fråga hur man lättast felsöker eller ställer in så att den går bra. Just nu så går inte tomgången alls, motorn dör när man släpper ner varvet runt 1000. har inte provat att varmkörabilen ordentligt då den dör så fort man stannar så är det lite svårt att köra någonstans. Felet kom nu efter att jag satte tillbaka batteriet och startade upp han efter vintern. Hur skall jag nu gå tillväga för att fixa detta? Vad är lättast att titta på först? Vad är det vanligaste felet med tomgången? Vissa säger att det är lambdan som gett sig, vissa säger att det är luftmassemätaren. Om det är dessa eller något annat, hur åtgärdar jag då lättast det?

Tack på förhand.

My BMW is Fantastic
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Spruta en rejäl dos 5-56 eller wd40 i tomgångsmotorn och låt så över natten, det kan lösa upp skiten om den torkat ihop.

Går motorn bra i övrigt?

//Magnus

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Har varit ute ett tag nu och donat, hade loss lite slangar och annat, motorn går bra i övrigt. bara tomgången som krånglar

Nu var det så att tomgången gick bra precis när man startade bilen, kunde starta den utan gas också. Sen efter några min på tomgången så började den går upp o ner.

Om man gasade upp motorn så dog den igen direkt när man släppte ner den på tomgången.

Ska testa det med tomgångsmotorn. Tack för svaret Magnus

My BMW is Fantastic
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.