AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
966

Köp av 635 CSI -89

Hej allihopa.
Har fått ett erbjudande om att byta åt mej en fin -89 CSi från Västerås.
Den är importerad 00 (R på plåten)
Är det någon som vet något om en silver med m3 speglar (såg det ut som) samt 17 tums schnizer fälgar.

Han vill byta mot min cadillac och 855 turbo ( bytesvärde 110-115 ungefär)

Kan ett sånt byte vara ok?

Känns som jag ställer lite dumma frågor men jag har aldrig ägt en bmw samt att 6 serien är ju lite speciell och inte direkt finns i överflöd.

Att effekten är lite låg kan man väl ta eftersom det är mer en glidarbil än räser.

Ge mej lite åsikter och tankar på vad man skulle kunna bli lurad på.

Åker mest saab, volvo och cadillac.
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Hej och välkommen till forumet!
635 är en underbar glidarbil och kan varmt rekomenderas!
Jag har sedan flera år sammlat på anonser på 635. Så jag tror jag vet vilken bil det är frågan om.
Har jag rätt när jag säger att nuvarande ägare köpte den 2004-11-29 och bilen har gått 20000 mil?
I så fall skall du veta att föregående ägare hadde den utannonserad under minst ett års tid, priset i sista annonsen var 75.000:-
Vad man skall tänka på är att kolla ROST, en sådan har bil skall enl. min åsikt vara i orginalskick, så vitt jag förstår drar förändringar ned priset.
Min gissning på pris ca 65.000:-
mvh

BLJ
li
1.959
liste
535i -89
Välkommen till forumet!

Om dina bilar har ett bytesvärde på 115.000 kr och tanken är att byta rakt av mot 635:an så gör du i mina ögon en dålig affär. Visserligen är en CSi från -89 rätt speciell, men om det är den bil som Bengt åsyftar ovan så är värdet inte 115.000 kr. Dock skulle jag kanske lägga nivån något högre än Bengt - 70-75.000 kr. Förutsatt att den inte är rostangripen eller "fixad" med på något sätt utöver speglar och fälgar.

En 635:a ska inte rejsas med. Det är en samlarbil som ska bevaras och kostas på originaldelar. Iaf i mitt tycke.

Lycka till med ev. affär!
Hej och tack för hjälpen, känns bra att det finns forum som detta så man inte kastar sej in i affärer som man kanske inte vet så mycket om.

Jag har mest och bäst erfarenheter av STCS forumet tidigare och har på senare tid hamnat på 850/x70 forumet av naturliga anledningar.

Känns som detta ocksåp är ett bra forum när man får såna här proffsiga svar.

Åker mest saab, volvo och cadillac.
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Stranna!
Var det rätt bil som jag hittade?
Om det var det kan du maila mig.
mvh

BLJ
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag kan bara rekommendera dig att skaffa en 635:a, men som sagts är 115.000kr alldeles för mycket, om det inte skulle visa sig vara en pedantskött lågmilare, möjligen. ´

Dessutom är utbudet av salubilar stort, så det finns många alternativ att välja mellan om man söker litegrann.

Slutligen var uppmärksam på rost i skärmar (fram!) och sparklådor(väl?). Karossplåt till de här gullungarna är dyrt! Sjukt dyrt. Lyssna även efter tickande ventiler, då kamaxeln börjar bli sliten bortåt 20000mil. Min började dock låta först vid 27000, peppar peppar.

Som vanligt är skötseln viktigare än miltalet.

/Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)
je
158
jesperw
540iA Touring - 95
Hej Stranna,

Jag skulle inte göra det bytet du beskriver, allra helst på en bil som inte är original. Vad gör M3 backspeglar på en 635?

115K är på tok för högt för en sådan bil...

Hälsningar,

Jesper
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.