|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan ge mig ett driftsäkert recept på 400-500hk till denna bil? Undrar även om det finns nån möjlighet att reg.besiktiga med turbo? | |
|
Nix du kan inte regbesikta med turbo. Däremot kan det tydligen gå om man stoppar i en Volvo 940 turbo spis... Fråga angående trimmandet på www.pure-pf.com istället!! |
|
|
Ok... var som jag misstänkte då :( Har varit i kontakt med www.pure-pf.com så bollen rullar! Blir bara ett massa problem varje besiktning då... |
|
|
Smidig lösning på besiktnings problemet nån? Önskar även få tag på diff som håller och gärna annan utväxling? |
|
|
Kompressor? Det har ju diskuterats om man kan hänga av drivremmen vid besiktning och hävda att den sitter där för de tillfällen man kör bana? Rent principiellt borde det gå, speciellt på en bil utan helbilsgodkännande. /Christofer |
|
|
Hubbe325: Det där me att hänga av remmen å hävda att man kör bana lät spännande för kompressor! Nyfiken pga att det bara är två veckor tills mitt kitt är påskruvat på bilen :-). Litet sidestepp från tråden, ursäktar för det. Mvh |
|
| Finns dom som inte har fått igenom sina kompressormatade bilar även fast remmen varit väck. | |
|
Till alla er som kör bmw med turbo!! Hur gör ni vid besiktningen? Är det motorbyte, reg. skyltsbyte eller plocka av turbon m.m? |
|
|
Dom flesta plockar nog bara bort turon, och sedan lådsas som det regnar när det är dags för besiktning... Så kommer jag göra. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
att hänga av remmen och sedan tro att den ska gå igenom tror inte jag på. har hört om folk som inte fått bilen att gå igenom med styling prylar. men det beror kanske på vart man bor och vad det är för person som bes bilen. mvh Thompa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.