|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kan svara på om det är bökigt att registreringsbesiktiga om en 318 till 320? En kompis har köpt en 318 -88, med dålig motor. Jag tycker han skulle kolla upp om han inte kan stoppa i motorn från en 320/325:a istället. Det borde väl inte vara så svårt, med tanke på att kaross och chassi väl är samma och att modellen alltså redan finns i Sverige? Är det samma bromsar, osv, mellan 310/320 i övrigt? Vad finns det för hinder andra? Mvh // En som bara vill dig väl | |
|
Hej GT6 ! Misstänker starkt att det är mej du avser. Jag förstår att du vill att jag ska ha lite mer pulver under huven. Tack för det. Jag håller alla möjliga (och omöjliga) dörrar öppna ! Detta blir spännande ! // stephew |
|
Carl Adam Andersén |
Du måste ha intyg från BMW ang avgasvärden tror jag och de lämnar inte ut sådant. Isåfall får du bygga om bilen helt och regga den som hemmabygge/hobbyfordon eller vad fan det heter. Iaf billigare att köpa en 320 eller 325a |
|
ombyggt fordon heter det väl... nån som vet vad som ska ändras för att det ska klassas som ombyggt fordon? räcker det med motor,drivlina bromsar? Mvh Andreas |
|
|
Bostedt: Ja, det är min. kravet. |
|
|
Aha,då har man ju förstått ändå:) Vad kostar det att göra en omreggning då och vad gör dom då? GT6 och stephew: Ursäkta att jag lånar tråden lite, förhoppningsvis lit läsvärt för er med.... Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.