AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.467

BMW v MERCEDES?

An
95
Ansi
X3 3.0D F25 2012
Tja!!!!
Är själv BMW fantast och "bråkar" med farsan som är gammal sådan men som har gått över till den mörka sidan :) (MERCEDES)sedan några år...
Undrar om någon känner till någon internetsida med info om prestanda på äldre MERCEDES modeller så att jag kan "bråka" vidare med den gamle...
Kan inte hitta någon liknande (inte lika bra i alla fall) med autopower.se (we rules..) för MERCEDESentusiaster.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Här Länk finns det en hel del

___
//Ulf
Länk

Här finns lite till

An
95
Ansi
X3 3.0D F25 2012
Tror att jag också går över till att bli Mercedes beundrare... :)
Fr
83
Fredrik H.
Boxster S - 03
Länk
Mu
616
Mustang

540iat -94
Länk
Där finns mercedesforum med mera..
Inget fel på Mercedes, sanslöst bra bilar och har alltid varit så. Tyvärr är körglädjen hos BMW enligt mig högre och det har vunnit mitt hjärta.

Hade dock inte tackat nej till varken en gammal 560SL, 560SEC, SL500 eller E500 ;)
zi
230
zigge
740iA -96
Är också av uppfatningen att Merca och Lexus är fantastiskt fina bilar rent kvalitetsmässigt, men hur man än vrider och vänder på det, är BMW mer "personlig" och har mycket mer körglädje.

///Mats
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag har efter många års troget BMWägande köpt min första gubbräser och måste säga att de svenska mercedes-forum jag hittat är helt ointressanta och mossiga jämfört med Autopower! F.ö. så mäste jag säga till dem som klagar på attityder, serviceanda och kunskap hos BMWs reservdensavdelningar att de inte har en susning om hur dåligt det kunde vara.

Mvh, Steaman

Visa användare
43
BMW Crazy
2000 CLK CAB 230K
Är vi mossiga??

Christian
Är av samma åsikt som E38B12 :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.