AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
926

328 köp, ett par råd kan behövas...

Tjenare pöjkar o flickor, nu var det ett par år sen jag var här inne. Går i nya BMW tankar och har fått ögonen på en bil, E36 328 vill jag ha, svart, fullmatad osv. Hade tänkt ha bilen en lång tid framöver. Har egentligen ingen riktig fråga utan tänkte kolla om nån hade lust att slänga en blick på annonsen, nån kanske känner igen bilen eller har synpunkter mm. Ha d nu gött allihop!!
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jättefin bil. Priset är dock jävligt högt. Du borde kunna hitta en riktigt riktigt fin, liknande bil för en bra bit under 100´. Bilen saknar m-paket och "roliga" fälgar. PDC är väl inte helt vanligt iof. Nja, priset är för högt om jag får säga mitt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med om att priset är aningen högt. Tänk på att E46 är på väg ner prismässigt så för inte så mycket mer pengar så kan du få en 323/328Ci med liknande utrustning. en betydligt nyare bil som förmodligen kommer att hålla värdet bättre. Tycker denna bil bara kan vara intressant om priset kommer under 100' trots att det är sv.såld och säljs med garanti.

Det är inte sportstolar i bilen utan vanliga standard. Rött skinn i en svart bil är iof en klassisk kombination men jag tror ändå en del kan tveka på detta när bilen ska säljas. Du skriver ju iof att du har tänkt att ha bilen ett tag så det spelar kanske mindre roll.

___
//Ulf
Tyckte också priset var lite högt, ha redan tänkt i E46 banor men en svensksåld sådan hamnar ganska högt ändå. Jag vill ha svensksålt, inte pga osäkerhet elr dylikt utan endast ur vidareförsäljnings synpunkt. Håller mig nog lite och ser om den rasar eller om det går att pressa priset, sportstolar är inte så noga, M paket hade nog ändå suttit fint, men innebär det bara plast?? Fälgarna va halvsunkiga me.. Tyckte ändå den verka gedigen..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

M-paket innebär "annan plast", dvs annan uformning på front och bakspoiler, andra trösklar. Angående vidareförsäljnings synpunkt vill jag påstå att sportstolar är rätt så viktigt. Likaså m-paketet...
Fälgarna är lite för små enligt min smak, den modellen i 2 storlekar större är klockrena på vilken bmw som helst.
Ok, du har rätt i det med paket o stolar, står sig bra vid försäljning, känns bra att ha också.. Segt att behöva gå och köpa 18" det första man gör, vill nog ha det färdigt i bilköpet oxå. Körde Impreza innan som jag köpte med 16", gick o tänkte i 2 år att jag skulle byta upp fälgarna men det blev liksom aldrig av, det e sega pengar. Har inte cash så bilfirma e väl att föredra, annars har jag ju sett några fina här på börsen.. Får lura lite på det hela, tack för alla svar..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bankerna har rätt bra lån för tillfället.
Du har rätt men räntan är ganska mycket högre än bilfirmornas, i allafall på Nordea, har haft lån där innan, vilket iofs funkade bra, å andra sidan så är ju bilen dyrare på bilfirma. Måste kränga min japanare också;-) E46 är nog de smartaste köpet som du antydde, blev faktiskt lite intresserad av denna E39 Länk
Dom e ju så goa och rulla i också, har aldrig suttit i en E46, men den lär ju vara en viss skillnad mot E36:an..
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Under förutsättning att allt är som det ska med bilen du länkar till så är det betydligt mycket mer bil för pengarna. Finns gott om äldre prisvärda E39 till salu. Finns en hel del lik också så man får lägga lite tid på detektivarbete men det är det värt. E39 ligger ju ofta lägre i pris än motsvarande E46 och det kan ju kännas omotiverat men det är ju marknaden som bestämmer och vill man ha en E39 så är det ju bara att tacka och ta emot...;-)

En E36 av samma årsmodell är ju inte äldre men det är ändå en betydligt äldre bil. Det är ju trots allt nästan 15 år sedan modellen introducerades.

___
//Ulf
Exakt,,, får lite ha-begär när jag ser den. Gäller att börja rota i historiken, helt säker blir man väl aldrig, på mätarställningen alltså. Om den är duktigt skruvad och inga garanti rep. så e det väl ganska svårt? Går mycket på skicket, och polaren som skrämmer upp BMW maskiner får hänga med. Ingen utförlig beskrivning i annonsen, så man får ta o ringa på den, e så jävla trött på min transportcontainer a la Galant nu. Har kört en sådan 528 innan och där satt man som man skulle. Drabbad av beslutsångest blir jag alltid vid bilköp:-) men har inte gjort några tabbar än..
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
528:an såg riktigt fin ut! Om du kan tänka dig en E39 ska du absolut sikta in dig på en sån tycker jag. Du får mycket bil för pengarna.

e3
274
e36328i
328i limo -96
om det där priset är högt så lär ju jag vara riktigt blåst för jag har gett 80 för en 96 som gått 15k mil med det mesta i utrustning och toppskick samt import så för mig låter 112 lite för en 2 år nyare sv-såld! men men jag tror ju ändå att man får vad man betalar för. finns ju 328 för 60 men de är då inget som skulle intressera mig iaf.
BMW FUR ALLES:
Kolla in mittkonsolen ... ! Är det inte fyra hissknappar fast det är en coupé??
Har jag fel?

Kramar du också ratten när det går undan?!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Du kan ha fyra hissknappar i en coupé. Dom bakre går till de bakre sidorutorna.

___
//Ulf
Tycker att priset är väl högt runt 120 tusen kan man får e46 323 el kanske 328 sedan för den pengarna.. så jag skulle inte köpa en sån för det priset...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Dom bakre rutorna hissas givetvis inte ned utan öppnas i bakkanten.

___
//Ulf
Programmer:
Ok! :)

Kramar du också ratten när det går undan?!
Kan faktiskt tänka mig 528:an, ska ha bilen ett bra tag e det tänkt så då kanske den e ett smartare val. "känns" så iallafall. Frågan e om den 13100 mil på 7 år, låter ju lite, men man vet aldrig.. Svårt att åka och kolla i Norrtälje när man bor i Frölundas huvudstad GBG;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.