AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
952

orginal larm E39 krånglar per.

Ko
102
Kowe
523IA E39
325i Touring
Har bara haft bilen i några månader när det hände för första gången. Låser bilen via fjärren och när jag skall låsa upp löser larmet. Händer kanske 2 ggr per månad förbannat j*vla obehagligt kan det vara givare i dörrarna? kan nästan vid nått tillfälle påstå att jag hörd när jag låst bilen att det inte lät "riktigt" rätt lite klent ljud.

B M W
be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
Alfa Romeo 75 3.0 America -90
Alfa Romeo 156 2.0 TS -98
Farsan hade problem med sitt också. Det var rörelsedetektorn i kupen (eller något liknande) som var pajj.
Ko
102
Kowe
523IA E39
325i Touring
Nån dyr historia?

B M W
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du kan koppla bort rörelsedektorn med fjärrnyckel när du låst bilen, så kan du ju se om det funkar bättre, man ska visst göra så när man lämnar hunden i bilen och på färjor mm .

///MVH Hasso
Länk
Plumber
Skumt fel. Jag har själv råkat ut för det en gång när bilen hade stått väldigt länge. Men min kupesensor är inte inkopplad.

Jag tror det är styrdonsknas. Kanske grundmodul? Den styr väl larmet om jag inte missminner mig.

Har du en Touring eller Sedan?
Ko
102
Kowe
523IA E39
325i Touring
Nej tvärtom i mitt fall kan vara när jag bara skall in och handla borta kanske 15 min DÅ kan det hända annars får Pärlan aldrig vila några längre stunder :)

Det är en sedan jag antar någon hade svarat att det var kablaget i bakluckan annars ? :)

B M W
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.