AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.001

Oljud om man krypkör vid fullt rattutslag?!

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Har precis haft min E34 på stor service, där byttes också olja i diffen, han hällde på Castrol SAF/XJ 75w 140. Och den ska det ju vara.
Men nu om jag kör sakta m fullt rattutslag låter det som något tar i där bak, både om man svänger vänster el höger. Men det är inte hela tiden det låter, det kommer i typ 1 sek sen är det uppehåll i 2-3 sen återkommer det. Vad kan det vara?!? Är trött på att köra i cirklar...

Sjöberg
KAN vara "diffen" som låter lite,oftas hörs det som mest tydligt när man kör med fullt rattutslag precis som du gör...
Gjorde du samma "test" innan service helt utan oljud?

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Visst, hördes inget innan jag servade bilen. Läste någonstans att efter att man bytt olja kunde den låta lite men det skulle tydligen upphöra efter ca 50 mil. Förstod inte riktigt vad det var... Har kört ca 5 mil efter servicen...

Sjöberg
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Nu har jag forskat lite mer... Det verkar som det är ganska vanligt att diffen låter konsigt, men det oljudet verkar försvinna när oljan byts!
Märkligt att det blev precis tvärt om på min...
Det kanske redar upp sig själv?!

Sjöberg
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
sjöberg jag ser att din m5 e entuiastförsäkrad vad behöver man göra eller vad krävs för man ska få igenom de o vem ska man tala me skulle me vilja ha de på min m5:a
mvh

M5 THE REAL POWER
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
m5 micke: Det kan bli knepigt, reglerna har precis ändrats...
Länk
Förresten har du köpt, BST***?!?

Sjöberg
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Länkfel...
Sök på inlägg om "entusiastförsäkring m3"

Sjöberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.