|
|
|
|---|---|
Wilmas pappa |
Jag är på g att köpa nya gummin, har tänkt Mich Pilot Premacy. Har då märkt att Taberg säljer BÅDE däck o fälg för "nästan" samma pris som enbart däcken här i stan. Dessutom får jag 17" på Taberg, har nu 16"! Däcken är ju Typhoon el liknande. Är dock tveksam pga kvalité, rundhet osv.. Erfarenhet, tankar och tyckande.... Tack för engagemanget! |
|
(528iA Touring -98) TJa! Jag köpte Tyfoon 235/45/17 för ett par veckor sedan. Köpte dem på Bil & Motor i Taberg. Däcken har fungerat bra. Tyfoon är tillverkade av Continental men säljs av en holländare som har märket Tyfoon. Tyfoon är tillverkat i Europa vilket är en viktig sak att tänka på om du skall ha bra vägegenskaper i sverige! Körde innan med Goodyear Eagle F1 med samma dimension, får tyvärr säåga att de spårade en hel del. Mina Tyfoon däck är kanonbra och de spårar ingenting! De kostade mig bara 1100:-/st! Billigt! Europatillverkat! Tillverkat av Continental = Kvalitet! "It's furious to be fast!" |
|
Wilmas pappa |
Tjena magnat! Ja är ju lite sådär nojjig för att det ska bli obalans...du vet hur känsliga e-39 är för rundhet...vibrationer som du vet är en följetong här på forumet! Tack för engagemanget! |
Helga |
Var och balanserade mina Falken 225x55x16. Kan knappt behövas sa gummigubben. Det är ju bara mellan 5-15 gram. Att man skall behöva stå på sej för de skall begripa att en BMW skall vara 0 (noll) i obalans. En jäkla skillnad sedan i farter motorväg + moms. Men det där med bensinförbrukning?!. Undrar hur mycket ljug det är med 0.85-0.90 blandat körning. Jag har inte en schans att komma under litern. Ändå inga extrema däck. Skulle vara intressant och testa 205x15x60. Tror nog att det gör minst en deciliter mindre. Körde min 535 (E34) på runt litern med den dim. //Helga |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.