|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min första fråga är om det är någon som vet hur många "celler" en M5 E34 (3.8) "kat" har? Sen undrar jag vilken "kat" som är att föredra om man skall byta till andra icke original, Ferittas "äkta" 100cellers "racekat" á 6000kr/st eller en metallisk 300cellers "sportkat" á 1900kr/st?Om man nu köper 2 "racekattar" blir då mottrycket för lågt?Eller blir mottrycket för högt med det andra alternativet? Vet att prisskilnaden är STOR men Ferrita(som med största sannolikhet kommer få montera ett sportsystem åt mig)var inte sugna på att montera andra katalysatorer än de säljer själva,men ändå ger de ingen som helst garanti....Avgassystemet är i sin helhet "friskt" så det kommer nog dyka upp i "börsen" när väl det nya sitter på plats:-) | |
|
Med en 100 cellers racekat kan det bli svårt att fixa avgasvärdena om du inte kör bilen ordentligt varm (1 timme) innan besiktning, 200 celler är nog minimum... Jag skulle låta Ferrita göra sitt jobb först, för att sen lämna in den hos någon annan för att montera Katalysatorteknik´s sportkat med metallkärna (300 celler) för 1850:- Länk Länk Länk "Spara Pengar" Vi monterar katen direkt på er bil i våran egen verkstad. Detta innebär att du kan få en universalkat eller en direktanpassad monterad pådin bil till ett lägre pris än originalkaten. Ring och boka tid: 013-10 46 80 Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.