|
|
|
|---|---|
|
tjena har en lite fråga... Såg idag när jag skulle sätta på mina nya ramlager att dom skiljde sig från dom som satt på... Dom som satt på där va en skåra i mitten på båda lagerhalverna och 2 hål.. Medans dom nya lagerna hade bara skåra och 2 hål på ena halvan och den andra halvan va helt slät... Så till min fråga Har jag fått fel lager eller går de att köra med dom???? Smörjer dom som dom ska i och med dom saknar skåran och hålen på ena halvan... Om de går vilken av halverna ska sitta var???? Ska den släta sitta i överfallet och den med skåran och dom 2 hålen i blocket eller hur ska de sitta??? motorn i fråga är en m20b25 Mvh Jonatan | |
|
Du har fått lager som passar M20 efter -3.88. Du skall inte montera och köra med dem, utan skaffa nya som passar. Jag har en helt ny uppsättning till din motor. Om du är intresserad, maila mig. andreas@amracing.se |
|
| jag bestälde lager genom bmw o jag har en 323-86.. fick ochså lager med en skåra i. är det fel lager det me då??? eller ska det sitta sånna på 323:an??? | |
|
varför skulle jag inte kunna köra med dom??? jag menar va skiler 88ans block/ vev mot 87ans då??? mvh Jonatan |
|
| ingen som vet???? | |
|
Överfallen ser olika ut på -87 och -89. Bytet skedde månad 3 -88. På de gamla lagren (före -88)är det 360 graders smörjspår och lagerhalvorna är identiska med 1 styrspår på ena sidan. Dessa styrspår är dessutom bredare än de 2 spåren i överfallet, så det går inte att montera dessa på M20 efter 3.88. På de nyare lagren så är det bara smörjspår i ena lagerhalvan och 2 styrspår i ena halvan. Du ser direkt på överfallet om du har 2 styrspår. I så fall skall du ha 2 spår i lagerhalvan också. Där har du förklaringen..... Om ena lagerhalvan inte passar i överfallet, så har du fått fel lager. /Andreas |
|
|
Hmm.. Kanske blev lite rörigt i mitt svar. Smörjspåret som jag talar om löper ju i mitten av lagret längs hela längden. Till M20 före -88 har båda lagerhalvorna dessa spår. Till M20 efter -88 har bara ena lagerhalvan dessa. Styrspåren är utbuktningen i änden på lagerhalvan. Dessa skiljer också mellan nya och gamla lagren. Gamla har ett styrspår på lagerhalvorna, medans de nya lagren har 2 mindre spår i ena lagerhalvan. Man kan kanske efter modifiering använda fel lager, men det är inget att rekommendera, då man ökar risken för att lagret skall snurra i lagerbanan. /Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.