|
|
|
|---|---|
|
tjena har en lite fråga... Såg idag när jag skulle sätta på mina nya ramlager att dom skiljde sig från dom som satt på... Dom som satt på där va en skåra i mitten på båda lagerhalverna och 2 hål.. Medans dom nya lagerna hade bara skåra och 2 hål på ena halvan och den andra halvan va helt slät... Så till min fråga Har jag fått fel lager eller går de att köra med dom???? Smörjer dom som dom ska i och med dom saknar skåran och hålen på ena halvan... Om de går vilken av halverna ska sitta var???? Ska den släta sitta i överfallet och den med skåran och dom 2 hålen i blocket eller hur ska de sitta??? motorn i fråga är en m20b25 Mvh Jonatan | |
|
Fråga dem som du köpte lagrena av, de måste veta. Mvh |
|
|
Hmmm, jag har ingen som helst erfarenhet av ramlager på BMW motorer. I vilket fall som helst så borde BMW-Groupe kunna svara på vad som sitter original. De har ju nästan bättre bilder än text :-) Det JAG tror på är smörjspår i lagret! Jag har några bilder från en känd rep.handbok som jag tänkte maila, men det blir urkasst när man skannar. På de bilderna syns det tydligt att det INTE finns spår i vevaxelns ram - vev -lagerytor. Alltså MÅSTE det finnas spår i lagren! Men jag VET inte om det finns special med spår i godset istället för lagret. Dessutom är det jag kör (och oftast läser om) en rak sexa ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.