AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.422

Gula varselljus fram! Hjälp, Jesperado...

Hejsan!

Hoppas någon kan svara på detta... Har ju en M3a från USA. Blinkerserna fram lyser på den "varselljus"... Idag har jag vita blinkersglas med vita lampor. Skulle dock vilja byta tillbaka till original (Gula blinkers fram). Detta skulle innebära att det lyser oranget från blinkerserna fram. Har bilen dispans på denna punkt då den är USA import, eller finns det ingen dispans på varselljus?

Tack på förhand!

Mvh Tobias

P.S. Så här ser det ut idag: Länk

Mvh Tobias
bustorp
Nu är jag inte Jesperado men vad jag vet så får endast vitt ljus lysa framåt (frånsett dimljus endast vid "dimma")......Kolla i FK på VV.se

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Vitt eller Gult ljus framåt är OK ( notera att orange INTE är gult....)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Man ser ju ibland bilar med gula halvljus.... men det kanske inte räknas som samma sak?

Mvh Tobias
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det är väl lite speciella regler för din bi som är flyttgods? Eller har jag fel?

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Vitt eller gult framåt är ok, inte orange.
En vän som tog med sig sin bil från USA fick montera nya lyktor då det lyste orange. Men samtidigt har jag sett en del Volvo V70 med orange varselljus? Bäst Jesper ger sin synvinkel på det hela.

/Christofer
Det är stor skillnad på flyttgods och direktimport.
Direktimport är det samma regler som för en "svensk bil" och flyttgods har du dispenser för i stort sett allt.
Gult framåt är ok,men som nån sa innan inte orange.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Vitt eller gult ljus framåt, oavsett belysning. Inga dispenser finns.

Körriktningsvisare skall avge orangegult ljus (inte gult), dispens finns för flyttsak som får ha vita körriktningsvisare framåt och röda bakåt...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Aha, så det innebär alltså att de kan bli lite kinkiga på besiktningen :-( Aja, blir väl till att köpa vita blinkers på sidan å bak så att det matchar...

Mvh Tobias
Conan99
Hej. Jag vet åtminstone att man ej får ha gult/orange parkeringsljus/varselljus framtill på besiktningen.

Conan99
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Conan99: Gult får man ha...

Jeppe

Conan99
Jag fick inte ha det när jag åkte och besiktade i alla fall, så mycket vet jag. Det var bara att åka och borra i ett lite extra hål och sätta i en lampa till i blinkersglaset. Detta var dock inte på min BMW utan på en Volvo.

Conan99
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Conan99: En lampa till i blinkersglaset? Då hade du förmodligen orangegula körriktningsvisare och orangegul positionslykta i samma lamphus? Orangegult ljus är som sagt inte tillåtet på positionslyktan, men det enda tillåtna för körriktninsvisarna, alltså helt rätt. Gult och vitt är tillåtet...

Jeppe

Tobias 320i-94; Kan du inte ta bort den lysande funktionen i framblinkersen, och flytta positionsljuset till strålkastarhuset, där den sitter på Europeiska E36:or, enklast är väl att göra som Johanautopower gjorde med sin X5, borra hål i befintlig strålkastare för montaget, eller kanske köpa andra och spara, originalen så att du har kvar möjligheten att återställa M3:an i fabriksskick.

Mvh Stephan

Stephan: Aldrig! =) tänker inte borra i nått... bilen e unik som den är hehe... i fall ja kör me orangeablinkersglas så får det väl va olagligt :)

Mvh Tobias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.