|
|
|
|---|---|
|
Var ute o fotade en medlems M3, en riktigt välvårdad BMW med grymt drag i. Aston Martin DB9 går dock fortare upptäckte vi :) Bilderna: Länk Mina senaste bilder: Länk | |
|
Fina bilder =)) |
|
| Tjusigt!! | |
|
Snyggt fotat! Vad har du för kamera? Mvh Tobias |
|
|
Tackar! Tobias: Jag har en Canon EOS 300D Mina senaste bilder: Länk |
|
|
Forest: Verkar vara en bra kamera! Har du jämfört den med Nikon D70? Mvh Tobias |
|
|
Förresten! Va tar du för att plåta min M3a? =) Vore najs me lite fina kort! Mvh Tobias |
|
|
Tobias: Har bara jämfört den lite med D70 och de är ganska lika. Nikon har lite varmare färger, det är väl det jag har märkt. Jag köpte mest Canon för att jag hade såna objektiv sen tidigare :) Mina senaste bilder: Länk |
|
| Mycket fina bilder - du får bilen att se bra ut trots stylingen!... :-) | |
|
ForesT: Du har redigerat bilderna i efterhand antar jag? Annars har du fått med bakgrunden på ett ganska unikt sätt som kräver god timing :) Jag har tittat på en EOS300D ett tag nu, tyvärr lanserade de ju 350D för billigare peng alldeles nyligen så man funderar ju.. (sitter med en EOS 300 för tillfället med all utrustning runtomkring, skulle passa bra att byta upp sig inom EOS-familjen) /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
| Snygga bilder! En EOS 300D hade inte suttit fel. Det är en riktigt bra kamera. | |
|
Darklight: Jo, jag har redigerat bilderna, men inte så jättemycket. Har bara justerat ljus och färger. Brukar alltid fota i solnedgången eller soluppgången, då får man mycket gratis :) 350D tror jag kan vara en fin kamera, men bildmässigt tror jag inte det är så stor skillnad mellan 300D och 350D. Då tror jag att det hänger mer på vilken optik man har till. Mina senaste bilder: Länk |
|
|
Helt klart godkända bilder, framförallt den första. Förstår att man vill ha en soft omgivning men en bil passar sällan in på en gräsmatta eller gångväg. Jag har oxå en 300D men om jag fick välja idag så hade det självklara valet blivit en 350D. 300an är (i förhållandevis) ofantligt trög i uppstarten, tar nog ett par sekunder (har inte hittat exakta siffror) men det är otroligt störande! 350in startar enligt uppgift på 0,2 sek. I övrigt kan man även ta svartvita med 350 men inte med 300, inget jag saknar ifs. Menysystemet är mer likt 10 och 20 i 350. 300an är en budgetmodell som spottat upp sig ordentligt i 350. Synd du inte kunde komma på måndag Tobbe, då hade vi kunnat knäppa ett gäng. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Kom på det att för er som är sugna på en 300D så är det köparens marknad! Det formligen dräller av dem på blocket ---> Länk Gnällde kanske lite väl mycket i mitt tidigare inlägg, jag är ofantligt nöjd med min kamera men det finns ju alltid bättre. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Jag sitter fortfarande och väntar på att affärerna skall dumpa priserna (till 50%) på 300D nu när 350D till och med vart billigare än föregångaren... Verkar som butiksägarna är lite motvilliga att ta en 3-4 tusen i förlust däremot ;) /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Micke: Håller med om att en bil helst inte ska fotas på gräs, men ibland har man inget val :) Vet att många klagar på att kameran är trögstartad, men det är inget jag har stört mig på. Man måste ha lite tålamod här i livet ;) Mina senaste bilder: Länk |
|
|
EOS 350D är mycket snikigare om man jämför med 300D... Plastigare, inte alls lika skön :( Verkar vara så med alla nya saker nu för tiden.... man snålar in på materialen :-/ Mvh Tobias |
|
|
Har aldrig hållt i en 350 så jag kan inte uttala mig om det men även 300an känns lite plastig. :-( Dessa bilderna har jag knäppt med min 300D. Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.