|
|
|
|---|---|
Spp |
Hej! Funderar på en 325 E30 och undrar några saker. Hur är det med rost på -88-89:orna? Hur mycket får man ge för en -89 i skapligt skick, den behöverr inte vara perfekt. Tacksam för svar! MVH /Spp |
|
Hej! Jag fick pynta 45 papp för min bil. Det är en -88 med M-paket, 17" hjul och full servicebok. Den har gått 13000 mil och hade en ägare mellan 88-99. Lacken är helt ok och den har stått några vintrar så det är ingen rost att tala om. Jag köpte den av en polare som ett år tidigare fick ge 60,000 kr för bilen. Han var lite sned när jag bjöd 45, men då han skulle ner till Kosovo på en mission så var han mer eller mindre tvungen att släppa den. Tilläggas bör att bilen var i äckligt bra skick när han köpte den och hade bara 11000 mil på mätaren. Hur som haver kan du nog hitta fina ex för runt 30-35 tusen. Tänk bara på att dessa vagnar ofta går hårt så exemplar med 15st 18-åringar som ägare bör nog undvikas... En komplett servicebok är ju heller aldrig fel. Mit freundlichen Grüssen, Klaus. |
|
| Rostar som oplar ungefär. Iaf min -87a. Det tråkiga är att golv o trösklar o balkar o allt rostar, så det kan vara lite jobbigt att får rätt på det. Köp en rostfri, även om det är svårt att hitta en sån bil och de kostar lite mer. | |
Spp |
OK! Tack så mycket för svaren! MVH /Spp |
exup92 |
Tja, min 325i -88 har inte en rostfläck... Jag vet inte, men rostar de verkligen så illa mycket? I så fall måste jag ha haft tur... Iofs norrlandskörd, men ändå... |
|
En kraftig överdrift,att dom rostar som oplar! jag är inne på min fjärde E30...alla 84:or...och,ok helt rostfria är dom inte men..men golv,trösklar och balkar är ingen fara med...den rosten som jag settt brukar dyka upp på skärmkanterna,bakluckan och ev runt skyltbelysningen. 7900rpm |
|
Spp |
Lite mer som Saab då? =) |
| Iaf rostar gör dom, om man kollar på min e-30á, så är det knappast lönt att ens tänka på att börja rostlaga henne.Och då har hon rullat 16000 ärliga mil. | |
snide |
jo, men sen kanske du eller tidigare ägare inte vårdat dem som de förtjänar! :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.