|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Prutade lite beroende på att bakdäcken var dåliga. | |
|
jag har en 95a svart som gått 14800 som jag kanske- skall gøra mig av med. MVG janne |
|
|
Så här ligger det till: M5 ägare har ett ansvar , VÅRDA bilen SERVA bilen REPARERA bilen (med orginaldelar) , SPARA all dokumentation alla rep,bes varenda papper som passerar i bilens liv OCH viktigaste ansvaret av allt HÅLL UPPE ANDRAHANDSVÄRDET sälj inte en bil för att insp II måste göras eller 18" behöver nya däck, det är en överenskommelse man tog i det tysta när man en gång bestämde sig för att bli M5ägare. Jag tror du gjorde helt rätt i att behålla bilen, Jag tror också att du skulle göra rätt i att sälja bilen till rätt pris och då menar jag inte rätt lågt utan snarare rätt högt pris. Angående miltal , Det går hålle liv i en M5a med seriös skötsel vård och renovering så miltal är inget problem. Tack för er tid... |
|
|
M5 e34 -96; Hur har din M5:a blivit 96:a?, Tillverkad juni eller juli-95? GD64728 eller senare? Jag håller inte med om att andrahandsvärdet är det viktigaste, det viktigaste tycker jag är att njuta av en underbar bil och bevara den till eftervärlden. Mvh Stephan |
|
|
Håller med M5 e34 -96. Jag var själv nära på att sälja M3an nu i vintras. Fick ett bud, men klarade bara inte av att sälja bilen. Främst när köparen skulle "börja" köra den på vintern också! :-( Senast igår så träffade jag den första ägaren till min bil "alltså han jag köpte den av". Han vill köpa tillbaks henne då han inte vart nöjd med sin Z4a :-) hehe... Känns skönt å veta att om man ska sälja så kommer hon i rätta händer minst sagt ;) Mvh Tobias |
|
| det är dax att sälja när du tröttnat och vill köpa något nytt. | |
Gemini__ |
Tjo, har fortfarande kvar vagnen. Men är öppen för ett ev. byte så småningom. Har sneglat lite på Audi S4 2.7l Biturbo, men de är nästan för små. Om man siktar in sig på en M5 E39, tror ni det skulle vara ett bra alternativ. Har aldrig provkört en E39 M5, kanske känns lite mer "tråkig" än en M5 E34:a? Mer komfort samt avsaknaden av det fina motorljudet tänker jag på. Funderar på att slänga ut en annons med högt pris i, vill ngn köpa får han göra det. Kan man verkligen göra så, kanske blir idiotförklarad. Vilket leder oss till nästa fråga. Vilket pris skall jag sätta? =) Bilen är i ett mycket fint skick, 17900mil(motor 14100mil, bytt under garantitid i Tyskland) nya bromsklotsar runtom, nya skivor fram(ev. snart bak också), ny vattenpump, nyservad(utökad Inspection II), mycket dokumentation(tvivlar inte på mätarställningen), Bridgestone Potenza RE050A däck runtom(köpte dem förra sommaren, har inte rullat alltför långt), bra utrustad. Prisidé ngn? Självklart svårt med värdering utan att ha sett bilen, men ponera att vagnen är i ett mycket gott skick. Mvh: Thoma |
|
Gemini__: det där är kul. Jag har samma tankar som du, sen en tid tillbaka:) Jag har även gjort en lista på eventuella bilar jag kan tänka mig...och den är tyvärr kort. Vill inte ha 8-cylindrigt, vill inte ha kamrem, vill fortfarande ha 4-dörrar och manuell-låda. Well... i den prisklassen jag har tänkt mig finns inte en enda alternativ! M5e34 är ONE of a kind:) Micke K. Länk |
|
|
b97_knl; Lexus IS300 5vxl, vet dock inte om den har kedja eller rem, har du ringt Exclusive cars om IS300? Annars Mazda RX-8, kanske kan vara något? Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: en bit över 300 skulle de ha för ISen, eh sure:) P.S. sen kunde han inte hitta nån till salu iallafall! (Ring mig när du har tid) Micke K. Länk |
|
|
Gemini, som referens jag fick knappt 130' för min M5-95 för någon månad sedan. Den var i mkt gott skick och hade gått något mindre än din. Den hade alcantara klädsel vilket jag gillar bäst, men de flesta andra verkar föredra skinn. Det var inte jättemånga seriösa som ringde men det räckte med att annonsera en gång (blocket + PB). Lycka till! |
|
|
vad har ni fått 96 ifrån?????????.- 95b brukar det väl heta eller? Har en skälv en av dom sista,,, 95a. Utagen i trafik 97. innan i bmws ägo. |
|
|
Gemini_; Jag hade glömt, Audi S4 2,7T om jag var du, mycket känslig motor, högsta försäkringskostnaden på motorskador, när den var nästan ny, sikta på en 01:as M5 E39 i stället, då kommer du bli nöjd, garanterat!, men med brasklappen, bättre att behålla din, dom ökade kostnaderna, uppvägs dom, helt och hållet, med vad som är bättre på E39:an?, Jämfört med din, unika 95:as M5:a, den kommer att stiga i värde, helt klart, jag hade inte gjort mig av med den, bättre att komplettera, med en E39 M5, och behålla E34:an, men det är ditt beslut. Mvh Stephan |
|
Gemini__ |
Tack för era tankar och åsikter. Det bästa skulle givetvis vara att behålla bilen och komplettera med en M5 E39. Men har inte de rätta förutsättningarna för det. Jasså, så Audin är inte särskilt tillförlitlig. Inte bra det. b97_knl: Ja, en M5 E34:a är en riktigt trevlig bil för pengarna. Björn: Tack! Ahh, där ser man. Var väl helt OK pris. Du hittade en fin M3 E30 tillslut iaf. Har du några bilder på den månntro? Mvh: Thomas |
|
Gemini_; Vill du ha Audi, föreslår jag en 6växlad S8:a, du får en facelift med 360hk motorn, för under 200tkr, med vettiga mil, och navi, det är den bilmodell, som ligger närmast att ersätta, min/a 540:is, om jag inte vore så såld på dom, tyvärr har jag inte möjligheten, att komplettera, med en heller, så jag får nöja mig med, mina E34:or, hemskt synd om mig;) Mvh Stephan |
|
|
Gemini 135"??? men har svårt att tro att du får ut det rid dock på DOKUMENTATIONEN som ett viktigt argument ge inte köparen några argument att pruta på byt allt som behöver bytas, det kommer dej tillgodo om du väljer att behålla den BEHÅLL DEN OCH VÅRDA DEN HELLRE ; HUR MYCKET ROLIGARE HAR DU TÄNKT ATT HA MED EN ERSÄTTARE OCH VAD KOMMER LÄMPLIGT OBJEKT ATT KOSTA |
|
|
Gemini, är din bil till salu? |
|
| Gemini, har du kollat mailen? | |
Gemini__ |
Jaha, en liten uppföljning är på sin plats. =) Bilen är fortarande i min ägo, har inga planer på att sälja. På väg hem från M-träffen i Västerås idag slog mätarställningen över till just 20000 mil. Mvh: Thomas |
| Gemini: Har man en fräsch/bra M E34 så kan man inte sälja det blir som ett beroende o ha kvar bilen:-)...Komplettera med en M E39 som bruksbil, det funkar alldeles utmärkt, faktum e att M E39 är snålare än min 3.8:a när man kör lugnt o fint.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.