AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.627

När är det dags att sälja? M5 E34 -95.

Sida 1 av 3
Gemini__
Hej!

Kanske onödigt att starta en ny tråd för detta, men är intresserad av era åsikter och synpunkter. Har en M5 E34 -95. Bilen är i ett fint skick och går alldeles underbart. Blir både en och två extrasvängar varje gång man är ute och åker. =) Har egentligen inget behov av en bil, bilen används mest för nöjeskörning. Vilket bara är bra, använder inte bilen som slit och slängbil precis.

Det är så här att milen börjar ticka på lite oroväckande fort. Bilen har just nu rullat drygt 17800mil(motorn bytt på garanti i Tyskland, den har gått 3800mil mindre). Tänker att det kan bli svårt att sälja bilen när den börjar närma sig det magiska 20000mil-strecket. Är rädslan för högre miltal befogat? Bilen är givetvis fullservad och har god dokumentation. Är det läge att sälja nu el. är det lika bra att ha kvar vagnen. Förändras prisbilden markant om bilen gått strax över 20000mil jämfört med nu? Svårt att sälja månntro? Vad säger ni? =)

Mvh:
Thomas

Mvh:
Thomas
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Men vad ska du då komma i till M5-träffarna :( Blir det någon annan bil nu då?

//Schnitzer

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Känns som det är i princip omöjligt att sälja en E34 M5:a just nu, om man i princip inte vill ge bort den...
Det e möjligt att det mestadels gäller 3.6 modellen men det känns som det e trögt på alla just nu. Såg en av dom få svensksålda 3.6 på blocket idag, dryga 13 000 mil och 67 000:-. Visserligen hade den 17 ägare men ändå.

Själv tänkte jag slänga ut en annons och se vad som händer, men jag har ju inte stora förhoppningar...
För nu ska det köpas Alpina!

För din del tror jag nog att du kan bli av med den till ett för dig bra pris, beror klart också på vad du gav för den när du köpte den.
Men den e ju lite speciell eftersom det e sista årsm och den verkar ha bra med utrustning, så det som gäller för dig och alla andra som funderar på att sälja sin M5 nu gäller det att ha is i magen.
Det e köparen marknad, men förr eller senare sjunker antalet pärlor som är till salu.

Sjöberg
Gemini__
Ja, men jag har ju kvar bilen än. Svårt att motivera en försäljning efter att man varit ute en sväng med kärran. Finns inte många bilar som är så fulländade som en M5 E34 är. Vilken juvel till motor, med den där lite råa oborstade gången/tonläget vid tomgång och välljudande motorsången vid högre varvtal. Har dessutom kostat på bilen 10-12000kr nu i vår(service och div. prylar). Ska försöka åka på de flesta M5-träffar som kommer anordnas i sommar. Ska tillsammans med brorsan din ev. anordna en träff här i närheten av mina hemtrakter(Västerås med omnejd). Får se om det blir av.

Är sugen på en E38 faktiskt. En 728 -99 el. nyare skulle inte vara helt fel.

Skulle helst av allt köpa en till bil och sedan ha kvar M5:an. Och inte sälja den överhuvudtaget, någonsin. Hehe, det skulle vara det klart bästa.

Gemini__:

Om man ändå hade haft garage då hade det varit läge och skaffa sig en M5 i ditt skick. Du har många plus i på din bil så jag tror inte att den blir så svårt om man jämför med många andra som finns ute och ja det finns ganska många M5:or till salu ute nu.

Antingen så hade jag köpte första årgången eller den sista och din har även rätt färg:))

Lycka till om du nu väljer att sälja

Gemini__
sjoberg:
asså, vankas det Alpina =) Vilken modell?

Ja, det borde alltid finnas intresse för M5 E34:or i fint skick. Gäller som sagt bara att som vanligt hitta rätt köpare. Finns otroligt mycket vrak ute på marknaden, tyvärr. Men har man en fin bil i sin ägo borde detta knappast vara en nackdel.

Lycka till med försäljningen!

Gemini_: David här på forumet letar efter en pedantskött ///M-bil. Tror att han skulle va intresserad av din M5a!

Mvh Tobias
Gemini__
starre: Tack, vi får se hur det blir. Det är som sagt mest miltalet jag börjar oroa mig för. Men bilen är iofs 10 år. Inget oroväckande högt miltal om man har det i åtanke, men ändå.

sjoberg: "Jasså", skall det stå.
Gemini__
Tobias: Tack för tipset. Om jag bestämmer mig för att sälja kommer jag kontakta honom.

Mvh:
Thomas
Gemini_: Ja det vore tacksamt... David (min bästa polare) har letat efter en fin ///M-bil hela våren, men de växer inte på träd... Den kommer i garanterat rätta händer! Maila mig om du vill ha hans nummer/mail-adress!

Mvh Tobias
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Sitter du på en 95:a i bra skick så är den givetvis lättare att sälja jämfört med många av vraken som är till salu just nu MEN om du fortsätter sköta bilen på samma sätt så kommer den ju om ett par år vara ännu mer eftertraktad.

Om antalet mil då är 19' eller 22' tror jag spelar mindre roll. Desto äldre dessa bilar blir desto viktigare är skick och historia. Dessutom är det ju inte bara din bil som får mer mil på sig.

___
//Ulf
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag förstår inte att folk kan köpa en bil, nu M5 E34 (den på blocket) som har gått 13 000 mil och kostar 67 000:- med 17 ägare. Alltså det är ju nästan helt omöjligt. Skulle verkligen så många ägare köra så lite med den. I alla fall så tycker de på att de inte har råd med den. Jag tycker att det är ett plus om den sista ägaren (som man ska köpa bilen av) har haft den ett bra tag och så man ser att han/hon har kostat på den en del. Om inte så har det nog bara varit hård körning med dålig skötsel.

Tror också att E34M5, de som är fina och fräscha kommer att stiga i värde. I alla fall inga 50-60 kkr för ett fint exemplar.

//Schnitzer

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Schnitzer: denna bil är nere i 45 papp, har jag läst i en annan tråd...

Micke K. Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
b97_knl: O fasen, men det är ju skumt lite mil på så många ägare. Min har gått bra mycket mer och nästan inga ägare alls i jämförelse.

//Schnitzer

Gemini_; Jag hade tagit bort dom funderingarna direkt, sälj bara om du tänker börja gå, och aldrig mer vill köra bil igen!;)

Skämt och sido, M5-95 är den ultimata M-bilen och din är bra utrustad och i bra skick, och priset blir därefter, jag vet att det inte skulle vara några problem att sälja din bil, för ett hyfsat pris, 120tkr-145tkr?, Kanske ännu mer vid en eventuell export till USA?

Mvh Stephan

Ps; Skulle jag leta M5 E34, hade det blivit en 95:a, det enda som duger för mig, med Klimaautomatik, Läder, 2x airbag, självklart även med bra historik och skick.

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Gemini__: Det kommer antingen att bli en 4.6 B10 E34 eller en Biturbo, men det lutar åt den senare...
Mestadels för att det verkar inte finnas några fina 4.6 ute till försäljning!
Och sen verkar Biturbon vara en underbar vagn.

Sjöberg
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Den på blocket för 67000:- är väl den gamla testbilen som bla Teknikens Värld använde 1989 då de testade M5:an för första gången. Visst kan miltalet stämma, men det som stör mig mer är att bilen är reggad med dragkrok! , knappast nödvändigt för entusiasten om man nu inte ska dra sin M1:a på släp med stil till träffarna :)
Gemini__
Ja, jag stormtrivs verkligen med bilen. Har nu bestämt mig för att fortsätta ha den kvar i min ägo. Om jag av någon anledning ändrar mig vet jag vem jag skall vända mig till.(Tobias vän, David). Tack för alla svaren!

Mvh:
Thomas
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Du gör ett klokt och bra val!

//Schnitzer

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Sålde min M5-95 för ett par dagar sedan.

Räckte med en annonsering, har varit med om mer svårsålda bilar. Generellt sett tror jag M5e34 är en ganska svårsåld bil. Men en välvårdad -95:a med rätt utrustning borde nog gå att sälja om priset är hyffsat.

Om du behåller bilen och inte använder den som bruksbil tror jag inte att den kommer att sjunka speciellt mycket. Om tio år tror jag snarare de fina exemplaren kommer att ha stigit i värde allteftersom de blir färre och färre.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
BjörnB: Fick du det du begärde för din?

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.