|
|
|
|---|---|
Pappa sniffe |
Jag har haft oturen att råka ut för det inte helt ovanliga att övre kylar anslutningen har gått av .Innan jag upptäckte detta hann jag att köra ca 2 km viserligen på en liten väg men ändå . Någon som törs sig på en gissning om det har tagit med sig något pga detta . Sniffe |
|
Hur högt gick tempmätaren? Mvh |
|
|
Om inte motorn går varm (upp på det röda) så föreligger ingen risk för skador. /Christofer |
|
|
Om tempmätaren fungerar........ sorry kunde inte hålla mig rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Hej, vill inte verka petig på något sätt, men många, både moderna och lite äldre, bilars tempmätare försöker ju mäta kylvattentemperatur. Vet av egen erfarenhet att tempmätaren kan vara i botten av det kalla samtidigt som motorn är så varm att toppen slår sig m.m. Vet inte hur det ser ut/är på din bil, men bil UTAN vatten kan få riktigt konstiga mätarutslag. Däremot så skulle jag inte TRO att du har fått några större skador i din maskin. Det är ju bara att köpa ny slang och prova. Var noga när du luftar ur/fyller på den bara. Summa: Kör helst inte med bilen ens korta sträckor "med koll på tempmätaren" om du inte med säkerhet vet hur/vad den egentligen mäter. Lycka till! /Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.