|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Kan din mail ta emot 1.2MB? Isf har jag lite bilder till dig Mvh Njuren BMW - i nöd och lust? |
|
martin: Ringarna från Bavarian motorwerks som säljs på e-bay (länken jag la in tidigare) snäpps fast. /Fredrik |
|
|
tjo fräs Undrar var man kan få tag på aluringar till mätarhuset (E39) någonstans i sverige? Hittar bara länkar till Ebay vilket jag egntligen inte är så sugen att beställa ifrån främst då jag inte vet hur betalningen går till. Någon som vill göra en "grupp" bestälnning? :) |
|
| ingen? | |
|
En gruppbestälning vore väl en bra ide om någon vill ta tag i det..kanske nåt för Razvan...eller.. i så fall antecknar jag mej direkt. Min bil Länk |
|
|
Jag köpte mina på eBay och betalade med Visakortet, inga problem. Mektips. ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
äger inget visa kort o vill inte skaffa de heller :) |
|
|
Jag köpte ringar av en kille som sålde på Blocket men det var i somras så han kanske inte annonserar längre. Har dock inte monterat dom än... ___ //Ulf |
|
| Du behöver inget visa kort för att betala en vara på ebay. Det går, förutom via kontokort, att betala via överföring från bankkonto, se mer på www.paypal.com. | |
|
Hej Jag lyfter den här tråden lite, ska montera kromringar på min E39 imorgon. Räcker det att ta bort minuspolen på batteriet för att det ska vara lugnt med allt airbaglampan osv ? |
|
|
Ja, det gick ju åt helvete Allt gick bra tills dom 7 platskruvarna skulle bort, lyckades inte vrida dom va ju mjuka som smör, drog av alla 7 sen gav jag upp o monterade ihop allt igen. Då har man ett par kromringar liggandes till ingen nytta |
|
|
När du kommit så här långt skulle du fortsatt. Har de gått av är det ju bara att dela på huset och montera dit dina ringar. Vart köpte du dina ringar ifrån? Marcus Kylén |
|
|
Jag försökte lite lätt att bända upp huset men vågade inte riktigt, sen vart jag sur och hade inte tid att mecka mer så va tvungen att slänga ihop allt igen. Är det någon som vet om man kan bända upp det ? för det lär ju sitta bra med dom där 4 clipsen som sitter där ändå ? Jag köpte mina på ebay, satin silver, typ aluminium inte kromade. Säljarens id = suwit10 170 sek, totalt, hemma på en vecka. Ser o känns riktigt bra har inte monterat dom som sagt så jag vet inte om dom passar perfekt, det är snap ons såklart inget lim eller så. |
|
|
Har beställt ett par sånna ringar nu med. |
|
|
Ok sweet, dock e jag lagom putt för jag inte kunnat montera min, ingen som vet om man bara kan bända isär huset fast platplupparna sitter kvar fast avbrutna ? |
|
| Ingen som haft samma problem ? | |
|
Nu så har jag monterat mina ringar. plastplupparna ska bara vridas i läge för o gå igenom hålen, är ingen skruv utan en fast pinne så dem ska bara vridas lite. Sen sitter de bara med dem 4 snäpp fästena 2 uppe och 2 nere som man får pilla lite med för o få loss alla 4 samtidigt. Så det ska bara va och dela för din del. Lite bilder: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Jag la hushållspapper inuti för o skydda mot fingeravtryck. akta dig bara så du inte får pappret o fastna innanför nån ring (det lyckades jag med så jag fick ta loss en igen. börja med dem små när du har mycke tålamod kvar för dem är riktigt svåra och få i... |
|
| Kan även jag glädja mig åt detta nu, försökte igen och nu gick det galant :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.