|
|
|
|---|---|
|
Tycker de är lite dåligt flås/flöde i fläktarna i bilen,har man på fullt så blåser de inte alls mycket,samma sak me AC på och avslagen...vad kan de bero på? nåt med kupéfiltret? Sen när man svänger kraftigt i bland så kommer de bara kalluft en kort stund,men de kan nog avhjälpas med en avluftning? Gäller E34! | |
|
Ja, ett nytt microfilter kan göra "underverk"! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
okej... Men är inte alls så inne på V8-motorn än...var sitter microfiltret? |
|
|
Länk ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Okej,har man lite att böka med framför sig då :) Men man byter alltså den på samma sätt på alla 3serie-7serie? Om de nu inte skulle vara detta felet,vad är då troligast att de skulle vara? |
|
| Kan vara så lugn, det är ett igensatt microfilter trust me. bytte på min o "blåset" blev 5ggr bättre | |
|
okej! Men hur svårt är de att byta filtret igentligen,känndes som de va ganska bökigt efter man läst länken här ovan..? Är första gången ja ska byta. |
|
|
tjena haas. såg att du har en bmw320i-89:a. sån hade jag och körde som isbil i vintras med en 528 motor i. men tyvärr så slutade det i ett träd när jag var på tävling med den. ja jga har ochså bytt kupefiltret på min bmw 525 E-34. och det var bökigt som f-n innan jag fick ut det men sen var det en bagis att skruva ihop den igen. |
|
|
Har du bara lite skruvvana och läser instruktionerna som finns i länken så är det inga problem. Det krångliga är snarare placeringen av kroppen när man ska skruva under handskfacket :) ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Det låter krångligare än det är. Tar kanske 40 minuter allt som allt. Akta dig bara om du ska rengöra där microfiltret sitter. Det är lätt att klanta sig och mosa ihop kylflänsarna. Tro mig, jag vet ;-) | |
|
Okej,men om man ändå ska byta filtret så köper man ju nytt... Vad kostar ett filter förresten? Frågar lite nu för att ja är lite rädd för om man pillar isär de där så får man inte ihop de igen,eller nå annat strul.. malleboy: Det lät ju inte alls kul de där me din 320...blev den helt kvaddad? Men är du på jakt efter en nu eller? min är ju till salu i så fall. |
|
|
Köpte nytt microfilter på BMW för ett par månder sedan för 295kr. Det är som sagt inte särskilt svårt att byta men det gäller att inte vara stel i ryggen... :-) |
|
|
tja haas. den föra bmwn blev helskrot, vek den runt ett träd. bakaxeln skar ihop på den. har redan en ny som jag bygger på. jag plockade ur allt som var i den gamla karossen. i den gamla så var det redan en stålbur insatt så den åkte ur den med innan karossen gick på skroten. men tack ändå för erbjudnadet. |
|
|
Okej,får de bli ett filter på bmw då! Går de att beställa från dom,eller måste man åka dit och köpa de? malleboy: Va ju inte kul me din gammal bil,men kul att du håller på me en ny..är den en M52 motor i den? |
|
|
motorn kommer från en bmw528 -85-86:a nångång. den är riktigt pigg på alla varv må du tro och den vrålar gott på isen särskilt när man som jag kör med raka rör under bilen. |
|
|
Har en fråga till. Är så att när ja svänger åt höger eller vänster så kommer de ren kalluft för att sen bli normalt igen när man kör rakt igen,märks mest om man svänger åt höger. Visst borde de då hjälpa med en avluftning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.