|
|
|
|---|---|
|
Hallå Jag funderar på att köpa en 530d. Vad tror ni om denna? skruvad eller någort lurt? Mobile.de 530d touring silver -01 6000mil 12400eur!! marcus | |
|
Länka upp bilen så blir det enklare att veta vilken du menar. |
|
|
Frågan är ju hur mycket utrustning den har, simon_en länkade till en minst sagt fullmatad i en annan tråd: Länk att den bara haft en ägare som kört 10.000 mil låter väldigt ärligt dessutom... Mvh |
|
|
Här kommer en länk hoppas att det funkar. Länk |
|
Scheckheft |
Hej I annonsen står att utbytesmotorn har gått 6000 mil. Hur mycket bilen har gått framgår inte av texten. Nu vill jag inte skrämma upp dig farmer eller någon annan men som en del säkert vet besöker jag ofta tyska 7er.com. Medlemmerna där som kommer från München med omnejd avråder från att köpa bilar från bilhandlare på Bodenseestrasse. Observera att detta är endast det jag läst, jag har inga egna erfarenheter. Mvh Scheckheft |
|
Här är en annan billig 530d Länk ___ //Ulf |
|
|
Nu var det ju bara motorn som gått 6000mil, men kolla bara på ratten så ser man att den troligtvis gått betydligt längre... 03an som Programmer länkade till bör väl åtminstone vara reggad i sverige innan man ens kollar på bilen... |
|
Tvättsvampen |
Hej! Jag bodde i Tyskland under 2 år när min flickvän studerade på universitetet. Granne med oss bodde en säljare, och vi diskuterade ofta bilar. Han körde inte under 80000 km/år...och det syns inte på bilarna. Diesel kör man i Tyskland när man kör lååångt. Finns det en fast monterad mobil (typ C-Netz) är det ett tungt indicie på att bilen har använts profisionellt i något sammanhang. Anläggningen kostar nämligen som en bättre beg Mazda. |
|
Tvättsvampen: Jag är inte beredd på att hålla med dig om att dieselbilar körs jättemycket längre än bensinare. Nästan 35% av Tysklands bilpark är dieselbilar. Att alla dessa 35% skulle rulla 8000mil/år finner jag högst osannolikt. Dessutom så har diesel inget "bonde-rykte" i Tyskland och dessutom är dieselbilar ej hårt beskattade där så man kan välja en dieselbil trots att man kör som medelsvensson. Att många har en fast monterad mobil finner jag högst naturligt eftersom det är lag på att använda handsfree på vägarna. Behöver alltså inte betyda att man är nån sorts businessman som kör bil dygnet runt. Vill man snacka i mobil så är man tvungen o ha HF, därför kostar många på sig detta. Tyskland har också Europas absolut billigaste elektronikpriser. |
|
|
Programmer Har sett tonvis av annonser på just 530d touring som ser likadana ut fast med olika annonsörer. Gemensamt för alla är att de alltid är lågmilade 530d touring med mycket utrustning och lågt pris(I Landskrona). Ska ju inte säga att jag vet nåt till hundra % men jag kan ju säga att även om jag letar efter nåt liknande skulle jag aldrig ens beakta de bilarna. sw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.