|
|
|
|---|---|
|
tjena.det skakar i ratten när jag bromsar,har bytt bromsskivor+länkarmar fram,har även svarvat om de nya bromsskivorna som var 4-mån .blir glad för seriösa svar.bilen är en 728-96 mvh fors | |
|
kan va dina däck som behöver balanseras,åk till n däck firma och låt dom ta av ett framdäck och kolla.Det kostar inte många kronor! |
|
Scheckheft |
Hej Har du läst detta? Länk och detta? Länk Ett typiskt E38 problem. Mvh Scheckheft |
|
har gjort det ,hjälpte inte |
|
|
Jag hade samma fel för en tid sedan bytte bägge casterstagsbussningarna.detalj nr 5,6Länk Länk |
|
|
blev bilen bra efter bytet? |
|
|
jaja menn Länk |
|
|
kan man kolla dom själv,eller måste en verkstad göra det,är dom svåra att byta. |
|
Ras.mus |
Du skrev att du fick svarva dem efter 4 månader... Det är inte så att dina bromsok har kärvat igen så de ligger an mot skivorna? Då slår de sig ganska snart igen så skakar det.. Prova o lyft bilen och rulla på hjulen, de ska gå fritt. det ska framför allt inte låta skrap-tyst-skrap-tyst... Då är ju skivan skev. Och låter det skraaaaaaap så ligger skivan mot hela varvet och då är oket igenrostat.. |
|
det är rätt,jag avarvade skivorna idag,men det hjälpte inte,de sa att de var väldigt lite skeva men svarvade ändå,bromsarna ligger inte på. |
|
|
de beror på hur händig dLänk är ,en press bör du ha till gång till. Länk |
|
|
tack för länken,får nog prova detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.