AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.221

Hjälp med köp av m3a!

Sida 4 av 4
Lundqvisten
MrVain: Vad tyckte JensaR om bilen då? ville han ej göra affär ?
Det vore av intresse att få höra vad du tyckte om M3:an JensaR?
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Vad han tycker får han helt själv skriva
Lundqvisten
MrVain: Inget svar är också ett svar :-) Jag kanske ej hade helt fel i mina osakliga gissningar?
Jag håller med "programmer". Ring vägverket på 0771-141516 och beställ en fax så får du uppgifter om de tre senaste ägarna. Om det har varit kort tid mellan ägarbytena så får man vara på sin vakt, ring de tidigare ägarna och hör. De brukar oftast vara väldigt tillmötesgående och ge en ärlig beskrivning av bilen. Sedan kan du passa på och fråga vad de själva sålde bilarna för och få en uppfattning om hur mycket det kan gå att pruta.
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Jag känner också de tidigare ägarna, och jag vet att den var ute för betydligt mer när förra ägaren hade den till Salu...

Sen herr Lundqvisten så verkar ju inte JensaR vart inne på forumet på ett tag och det kanske är därför han inte svarar,
men jag kan säga som så att han var "Mycket intresserad" om jag ska säga det han sa.
Han skulle ta med sig en kille och komma upp och kolla på den igen om jag förstod honnom rätt.

Sen får jag fråga dig Lundqvisten varför du är så "jätte" negativ till just den här bilen? och ställ inte nån kringående fråga nu utan svara på min fråga.

// Jon
Mr
1
Mr_Hacke
m3limmo-95
instämmer med MrVain du har ju varit anti mot kärran hela tiden Lundqvisten?, givetvis ska man vara skeptisk mot nyinköp men på dig verkar som att bilen inte ens är värd att åka och titta på? när du praktist taget inte vet ett dugg om den.
Lundqvisten
MrVain: Läs mina inlägg igen, jag sågar inte er M3:a. Jag tycker dessutom att vi bryter "tjafset" här ock nu, maila till mig istället.
Vore däremot kul att höra Jensas upplevelse av den aktuella M3:an?
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Han skriver väll i sinom tid...

Och läs dina inlägg själv igen fr jag har gjort det och jag tycker fortfarande att du sågar M3an, och det verkar vara de andras uppfattning också.

Lägg till mig på MSN sorrovagen@hotmail.com
Ohla allesammans!

Lördagen blev en mycket intensiv dag med körglädje i mängder!
Jag och polaren packade oss in i min 320 och begav oss till Färila..
Stefan(bilens ägare) visade sig vara en super shysst kille, vi provkörde bilen, drack kaffe, lyssnade efter oljud efter bästa förmåga, och skummade servicepapper och böcker. Lite rassel precis vid starten var det ända som fanns att anmärka på motormässigt.
Detta ska tydligen beror på kedjespännaren enligt ägaren.

Bilen hade lite små lackblessyrer, nån repa där, nån lite buckla här. Till och med att nån idiot tidigare hade monterat en vinge var inget problem när jag väl stod där.

Lämnade Färila klart intresserad. Synd eller tur, beroende på vem man tänker på, så ringde mamma min och tipsade om ytterligare en bil. På vägen hem svängde vi förbi och tittade på en till m3a.
Länk
Först nu insåg jag vad det är jag vill ha. Vilken jävla bil! Ägd av en flygkapten i uppsala som lagt mer energi på bilen än på ungarna sina. 321HK, 6vxl, inget löst i kupen och ett vrid som inte liknade någonting jag kört.

M3an i färila var det inget fel på(jämförelsen med amazonen får du nog äta upp Lundqvisten ;)), men samtidigt insåg jag skillnaden. kalleflygares kärra var riktigt riktigt välvårdad och helt orginal. Ingen hade varit på o kladdad på denna bil.

Ska ringa Stefan och meddela mitt beslut att vänta. Kanske borde gjort det tidigare, men har haft fullt upp.

Nu måste jag jobba vidare..

Tack alla som deltagit i diskussionen!

Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :)
Lundqvisten
Den som söker han finner...Grattis Jensa!
Visa användare
41
YocaL
320i Limo [E36] -91
Denna skulle jag ta mig en titt på om jag var du!

Kollade upp den på vägverket, importerad 2000, haft en ägare sen dess.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.