|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
Lundqvisten |
Lite intresserad? Skulle nog snarare tro att han redan firar den kommande dealen med gräddtårta :-)) |
|
MrVain: Bra att du värmer upp honom ;-) Jag hoppas bara att bilen är fin, finns kvar, och att vi kan få till en deal på något sätt.. Sen hoppas jag också att bilen gått just 14000 "halv lugna mil" och inte 140000 "först till rött mil". Är verkligen intresserad, men vill inte få en problembil. Tvivlar inte en sekund på din kompis men man vet ju aldrig historiken men importerade m3or. MVH Jens Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
Lundqvisten |
MrVain: Exakt hur många tidigare ägare är det på M3:an. I Sweden samt Germany? Har du ett reg nr på den? |
|
Lundqvisten: Du låter skeptisk :-) Tror du jag gör bort mig? Har alltid drömt om en m3a, alla vet ju att man blir förgiftad och förblindad av kärlek.. ;-) Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
|
HCD 716 Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
Lundqvisten |
Här blir det nog uppehåll på svaren ;-) |
|
HIT ME! Har du hittat något? Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
|
Reg nr står ju på bilderna :) Jag tycker den gick kanon bra när jag provade den iaf och den verkar ju vara i det skicket en bil är vid 14 tusen mil och 8 år. Jag skulle klart kunna tänka mig att äga den men jag är så nöjd med Audin just nu :) Länk Race i Hälsingland! |
|
|
Nu far jag på jobbet men kan kanske svara på några fler inlägg senare ikväll :) hade ! Länk Race i Hälsingland! |
|
Lundqvisten |
JensaR: Det kan ju vara ett KLIPP, titta på M3:an, kör den driftvarm, lyssna efter oljud vid körning samt framförallt på tomgång. Gör ett "kompressionsprov" INNAN ev, köp. Kolla så att bilen ej är krockad eller omlackad. Är den omlackad så ta då reda på varför? kolla likaså i expansionskärlet om det simmar en oljefilm på ytan, då läcker ev,toppen. |
|
Fan att man är så kass på bilar.. Jag skulle behövt någon som kan m3or med mig.. Jag har ju får fasen aldrig ens kört en, vet inte hur de ska gå, låta osv.. Shit pommes frites, NÅGON som kan BMW, boende mellan gävle o ljusdal får gärna anmäla sig.. Bjuder på käk och en åktur i min 130 000 kr Bimmer ;-) Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
Lundqvisten |
Fundera du ett tag, kollade reg nr hos vägverket, M3:an har haft TIO olika ägare sedan den togs in i Sverige, den har gått runt som en "Vandringspokal" ibland grabbarna :-( |
|
Man kan aldrig få en problem fri bil.. inte ens om du köper en ny. Räkna med att det finns något som du måste byta på bilen så ere alltid,, har själv ägt 3st m3or men vanosen är inget o bekymra sig över sällan att den pajjar på m3 3,0 Du kan börja med att byta fälgarna på bilen :) |
|
|
fan lite trist att höra.. 10 ägare = bad buy definitivt? Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
|
Svårt att veta om det är ett dåligt köp.... ju fler ägare ju fler plånböcker,finns det mycket historik och kvitton på vad som är bytt så är det nog inget fel med ägarantalet.... men ju fler ägare kanske även fler som kollat vad den går för... milen tvivlar jag på men det är ju en "sommarbil" så det är ju inte omöjligt.... kolla upp den ordentligt och försök få med dig nån m3 kännare... eller leta vidare.... Mvh Andreas |
|
Lundqvisten |
JensaR: Det höga ägareantalet tyder på ett allmänt missnöje över bilen. Det kan ju dessutom vara tio tidigare ägare till på den i Tyskland. Avvakta tills det dyker upp en pärla med en ägare. |
|
Beställ ett utdrag av ägarhistoriken från vv. Kan ju vara en del handlare med bland dessa 10. Färgen står som LRÖD (=ljusröd?). Är det bara fel hos vv eller är bilen omlackerad? ___ //Ulf |
|
|
Bilen är inte omlakerad i nån annan färg för den står även med i service boken etc Pratade nyss med ägaren och antalet berodde på att samma ägare bytt ägare nån gång, alltså flyttat den från frun till sig etc han känner några av de tidigare ägarna. |
|
|
Måste bara tacka alla, speciellt Lundqvisten, för råd och tips. Tror jag följer den nämnde och avaktar. Känns inge vidare och byta bort min 98a med 2ägare eller alt. köpa grisen i säcken. Har heller inte kunnandet att avgöra bilens skick. Så för att knyta tillbaka till tidigare inlägg så har följande konstaterats: 1. Mycket vill ha mer 2. Jag är kass på att meka tycker, men det är jävligt roligt att köra 3. Ibland övervinner kärleken inte allt, m3an får vänta Med andra ord får jag nöja mig med min 320i. Ps En jävla tur att jag inte provkörde m3an, kan inte låta bli att fundera på hur rolig min 320 hade känts efter det Ds. Peace out och tack! Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
|
Missade MrVains inlägg. Ska ta och ringa och diskutera med säljaren imorgon trots allt. Kanske kan vi komma överens om att göra ett m-test på bilen alt. bilarna och reda ut ägarfrågan.. kanske blir det ett byte, en cash affär eller ingenting alls. Shit vad sugen jag är egentligen, vänder kappan efter vinden hela tiden.. Jaja får se vad en diskussion imorgon kan ge. Vill en engång påpeka att jag INTE misstror varken saljaren eller MrVain på något sätt, behöver bara lite synpunkter och tips. Så den som inte har något att dölja sover gott inatt. MVH Jens Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.