AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
678

328 e36 vs 535 87:a typ

e3
274
e36328i
328i limo -96
en polare ska köpa en 535 och han säger att han nu kan köra 8:or runt mig?? någon som vet hur 328 går jämfört med 535? måste nog snart köpa en m3 :)
Din polare verkar vara lite desillusionerad. Jag tror att det blir en jämn match oavsett vilka intervall ni väljer att köra, men du lär vinna hårfint i de flesta fallen.

Eller menar han kanske att han har så slitna bakdäck så att bilen hela tiden sladdar runt i åttor, eller att hans silentblock är tvärslut så att bilen ålar sig fram på vägen? :-)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Håller med Kalle, din polare har nog inte riktigt koll eller så jävlas han bara med dig.

Kollar man bara på 0-100 tiderna så är 328:an 0,2 sekunder snabbare... wow ;-). Kollar man sen på toppfarten så har 328 16km/h högre toppfart.

Sen vet man ju inte om den gamla 535:an är trimmad. Är den orginal så kan man ju fråga sig hur många hästar som fortfarande är i stallet?

Så M3:an kan nog vänta ett tag till för dig, jag tror du kommer att piska din polares 535:a även om det inte är med mycket.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
e3
274
e36328i
328i limo -96
den är chippad och har 3 tum hela vägen *svett*
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Äh, tycker 328:an är ljusår finare än den gamla 535:an. Spela roll m han är liite snabbare än dig, du har ju fortfarande en ungefär lika snabb bil som ser mycket bättre ut.

Dessutom är den så gammal som du säger är det ju inte säkert att den har alla hästarna i stallet. Chip och 3" ger inte så jävla mycket. Egentligen tror jag en bil med 3" blir något slöare, även fast det inte låter så direkt.

Har själv haft en bil med 3½ tums hela vägn, raka rör, ljudet ger en tro om att det går mycket finare och så men i själva verket så ska det finnas viss resonans i ett avgassystem. Om man överdimensionerar så tappar man resonansen och det resulterar i att bilen går sämre.

Så chip + 3" kanske utjämnar sig till dess orginala effekt, då blir effekt höjningen - effekt minskningen plus minus noll.
e3
274
e36328i
328i limo -96
nu är "rejset" genomfört och jag fick pisk av 535 ,inte stort men avståndet ökade hela tiden :(
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Jag förstår inte varför sånt här är så viktigt?!? Det finns massvis med bilar som kan köra ifrån en 328:a! So what? Är man nöjd med sin bil så struntar man väl i vad andra tycker?

Förlåt, det blev lite OT. Jag förstår bara inte alla de här vs trådarna.

e3
274
e36328i
328i limo -96
jag tror inte att det finns många bilar som ej är sportbilar och ca 200 hk samt ca 1500kg som kör ifrån 328 och 535 är ju en bil med liknande spec. men självklart vet jag väl att de flesta sportbilar kör ifrån 328 men det är ju en vanlig personbil
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Ja alltså, jag menar inte på nåt sätt att 328 är en slö bil! Den är ju riktigt pigg och skitkul att köra. Det är det som är poängen lite. So what att nån annan lyckas köra ifrån dig? Du vet ju att din bil är bäst ändå. :)

Så tänker jag iaf. Jag älskar min bil redan o har bara haft den i en vecka. ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.