AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.976

Voltat bil vägrar starta :)

Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Kommpisen införskaffade en Voltat 325 E36 -91 för några dagar sedan som vi plockar lite delar av..
Till problemet hör att vi skulle vilja få fart på motorn innan vi plockar ur den men den vägrar starta... :(

Det är imobiliser på bilen... Är ingen tändning fram till tändstiften och soppa pumpen går inte, Vi har provat kopplat ström direkt till pumpen, då går den men bilen startar ändå inte eftersom vi inte får nån gnista...

Motorn och allt är okej, inget där har fått nån smäll så att säga, nån som vet hur man kan koppla bort imobilisern ?

Länk
Race i Hälsingland!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Om jag minns rätt så har den en krocksensor, som stänger av viktiga funktioner i bilen för att undvika brand. Jag vet dock inte var den sitter och hur man kan återställa den.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
krocksensor på en så gammal bil? den har ju inte ens Airbag :)

Länk
Race i Hälsingland!
parolof
Du glömmer att det är en BMW, Erik har rätt
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Hur länge har bilen legat på taket? Eller har den bara snurrat ett varv? I vissa fall kan det ställa till oreda i motorer då de ligger upp och ner, olja som tar sig till fel ställen och så.
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Snurrat ett eller två varv, men stannat på hjulen igen...
Vart sitter sensorn isåfall och går den att koppla bort efter detta? Låter ju osanorligt ändå tycker jag :)

Ingen olja som har letat sig på fel ställen

Länk
Race i Hälsingland!
E3
1.828
E36
USA bilar
För att vara petig så är det så att krocksensorena är de som normalt sitter under huven och så att säga löser ut airbag, medna sensorn för volter och liknande är den sk kraschsensorn. Sitter en sensor för stta i bilen, samt ett "kraschalarmrelä" storlek som ett blinkrelä, och brunt
Kraschsensorn sitter på olika ställen beroende på bilmodell, på vissa 5serier sitter den bakom mittkonsollen..
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Det bör sitta en krocksensor någonstans kanske på flera ställen...
finns på min sierra -88 och sitter illa till i reservhjulsbaljan...
Sitter det airbags i bilen och har dom löst ut?

Mvh Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.